11.05.2020 r. - Przedszkolak w nowej rzeczywistości na ostatnim spotkaniu Sieci Zaczytane Przedszkolaki
image1 image2 image3 image4 image5

UWAGA!

Przed przyjściem do Biblioteki, prosimy o zapoznanie się procedurą funkcjonowania Biblioteki w czasie epidemii COVID-19.

czytaj więcej

Jesteś tutaj: Start

wwe_b

moodle

quizy

Partnerzy
i instytucje wspierające

portal-logo

logo_dark-1

logo_niepelnosprnik

TPUW logo

11.05.2020 r. - Przedszkolak w nowej rzeczywistości na ostatnim spotkaniu Sieci Zaczytane Przedszkolaki
Wpisany przez Maciej Bidelski   
wtorek, 12 maja 2020 12:04

1 2

11 maja 2020 odbyło się III zdalne oraz ostatnie w tym roku szkolnym, Spotkanie Sieci Współpracy i Samokształcenia Nauczycieli Przedszkoli - ZACZYTANE PRZEDSZKOLAKI.

Spotkanie prowadziła Agnieszka Staszewska-Mieszek - nauczyciel konsultant ds. wychowania przedszkolnego i edukacji wczesnoszkolnej MSCDN w Warszawie.
Głównym tematem było wparcie nauczycieli warszawskich przedszkoli w pierwszych dniach otwarcia placówek.

Wszyscy musimy odnaleźć się nowej rzeczywistości - nauczyciel, rodzic a przede wszystkich nasi mali podopieczni. Nauczycielki wymieniły się informacjami jakie procedury już wdrożyły, a jakie są przygotowywane, by zapewnić sprawne i bezpieczne funkcjonowanie grup przedszkolnych. Informacje te dotyczyły m.in. przygotowania pomieszczeń, czyli np: usunięcia ozdób i elementów zbędnych z pomieszczeń oraz dezynfekcji zabawek, klocków i puzzli. Ponadto uczestniczki sieci wymieniły się wprowadzanymi zmianami korzystania z innych pomieszczeń przedszkolnych (na przykładzie szatni). Niektóre wspomniały o zmianach związanych z korzystania z przedszkolnego placu zabaw.

Agnieszka Staszewska-Mieszek zaproponowała rozwiązania w formie rzetelnych informacji do rodziców tj.:
- przesłania rodzicom nowych wytycznych korzystania z szatni przedszkola (uzupełnione fotografiami, by przygotować dzieci na zmiany w szatni i w salach),
- informacje o mniejszej licznie dzieci w grupie i nieobecności pewnych osób,
- harmonogram wyjść do ogródka,
- nowe zasady przy posiłkach,
- częste mycie rąk, obsłudze higienicznej i szczególnych środkach ostrożności (strój nauczyciela – rękawiczki, przyłbica, fartuch).
Wspomniała także, że to nauczyciel powinien zapewnić wsparcie emocjonalne dzieciom w tych pierwszych dniach. Nie mamy wpływu na zagrożenia, ale mamy wpływ na atmosferę, by wyciszać lęki i obawy dzieci. Bardzo cenne mogą okazać się banalnie proste czynności – np. procedury odkładania zabawek do pudeł z jasnym komunikatem o dostępności.

Dziękujemy także za cenne wskazówki i informacje od dyrektorki Przedszkola nr 305 w Warszawie Doroty Bieleckiej, która również uczestniczyła w spotkaniu. Dzięki niej uczestniczki sieci dowiedziały się, jak wyglądają procedury w Przedszkolu 305 w pierwszym tygodniu funkcjonowania placówki (około 60 dzieci) oraz w następnych dwóch tygodniach pracy (8 grup po 16 podopiecznych).
Agnieszka Staszewska – Mieszek spotkanie zakończyła słowami psycholog Ewy Woydyłło-Osiartyńskiej Nie masz co się buntować i wściekać. Nic nie wskórasz, masz do czynienia z czymś, co od ciebie nie zależy. Nauczenie się akceptacji (co nie znaczy obojętności) dla rzeczy, na które nie mamy wpływu jest miarą dojrzałości.

Relacja ze spotkania na stronie sieci ZACZYTANE PRZEDSZKOLAKI:
http://zaczytaneprzedszkolaki.blogspot.com/


Poprawiony: wtorek, 12 maja 2020 12:10