image1 image2 image3 image4 image5

„Największym zwycięstwem jest to, które odnosimy nad nami samymi.”

Patron roku 2017
Tadeusz Andrzej Bonawentura Kościuszko

Jesteś tutaj: Start Relacje z wydarzeń

wwe_b

MOODLE

Partnerzy
i instytucje wspierające

portal-logo

logo_dark-1

logo_niepelnosprnik

TPUW logo

BM
Dziękujemy księgarni internetowej BookMaster za nieodpłatne przekazanie książek.

„Lubię to”
Wpisany przez Maciej Bidelski   
piątek, 09 marca 2012 11:45

7.03.2012. r. – Odbyło się szkolenie: „W stronę bibliotecznej promocji społecznościowej: Facebook, You Tube, forum dyskusyjne, blogi - praktyczne ujęcie”. W tym dniu bibliotekarze zaproszeni na szkolenie postanowili zmierzyć się z nowym wyzwaniem. Portale społecznościowe – to sfera, do której podchodzą z tzw. „wielką nieśmiałością”. W natłoku obowiązków i zastępstw, często lekceważą narzędzia, które najbardziej trafiają do „klikających” podopiecznych. Prowadzący szkolenie Jacek Włodarski w przystępny i uporządkowany sposób przybliżył nam pierwsze kroki, które może postawimy, gdy „polubimy” serwisy społecznościowe w swej mnogości: Facebook, Twitter, You Tube, Delicious, Word Press, Blogger, Gogle+, Blip, Biblionetka … To serwisy, z którymi powinniśmy się zaprzyjaźnić, by rozmawiać tym samym językiem co młodzież. W dalszej części szkolenia poznaliśmy rodzaje marketingu społecznościowego oraz strategie pozwalające na różnorodne podejście do realizowanych celów. Kluczowe zdanie padło jednak na początku. „Prosument” – czyli ten, który zwiedza naszą stronę www, ocenia ją przez pryzmat tego, jak sobie radzi ze zdobywaniem poszukiwanych informacji i z nawigowaniem intuicyjnym po naszej stronie. Jego ocena nijak się ma do naszych założeń informacyjno-porządkujących ani „fachowych” argumentów za naszym bibliotekarskim sposobem myślenia i porządkowania informacji. Ważne jest, czy mu się spodoba na naszej stronie i to po kilku kliknięciach. Decyzja jest natychmiastowa, albo zostaje albo opuszcza stronę, która go nie zainteresowała lub zniechęciła. Z tego wniosek, że powinniśmy mieć na uwadze to, czego może u nas szukać. Nie skupiajmy się na tym, co my uważamy za cenne. Zastanówmy się jaki jest nasz użytkownik, czego może szukać, jakich słów używać w naszej wyszukiwarce?

JW

Poprawiony: piątek, 09 marca 2012 11:53