image1 image2 image3 image4 image5

„11 listopada 1918 r. spełnił się sen pokoleń Polaków – Państwo Polskie narodziło się na nowo. Po rozbiorach i 123 latach niewoli, rusyfikacji i germanizacji, po wielkich powstaniach, wolna Polska powróciła na mapę świata”

źródło: UCHWAŁA SEJMU RZECZYPOSPOLITEJ POLSKIEJ w sprawie ustanowienia roku 2018 Rokiem Jubileuszu 100-lecia odzyskania przez Polskę Niepodległości

Jesteś tutaj: Start Relacje z wydarzeń

wwe_b

MOODLE

Partnerzy
i instytucje wspierające

portal-logo

logo_dark-1

logo_niepelnosprnik

TPUW logo

8.03.2012 r. - Konferencja regionalna: „Mobilna edukacja w XXI wieku” w Pedagogicznej Bibliotece Wojewódzkiej im. KEN w Warszawie
piątek, 09 marca 2012 17:54

Zaproponowany na konferencji temat miał w sobie tajemnicę, a przygotowany w dużej ilości nowoczesny sprzęt zapowiadał wiele nowych treści i form przekazu. Od początku było dużo pozytywnej energii i motywacji pozwalającej łatwo pokonywać bariery i przeszkody, które na co dzień wydają się nam nie do przełamania. Podczas trwania szkolenia zaskakiwała łatwość wykorzystywania różnych narzędzi w prezentacji tematu i „mobilny” sposób przekazu. Jak pojmuje Janusz Wierzbicki znaczenie słów „mobilna edukacja”?
Mobilna, to nie tylko mająca cechę łatwości przystosowania się do zmian. To również język dopasowany do tego, którym posługują się uczniowie, przy pomocy narzędzi dostępnych uczniom. Również koniecznie z wykorzystaniem dostępu do sieci społecznościowych i wszystkiego tego, co Internet może zaoferować, szczególnie popularnego wśród młodych odbiorców. Edukacja w XXI wieku, nie oznacza tej odległej w bliżej niesprecyzowanej przyszłości, to edukacja tu i teraz, która powinna doganiać współczesność. Można tego dokonać przez dostosowanie języka i sposobu komunikowania do narzędzi, którymi posługuje się uczeń, przez wnikliwe poznawanie ucznia i jego metod percepcji rzeczywistości. Niezbędna jest refleksja nad tym, czy nasze działania są interesujące, przejrzyste, kompletne, poprawne i skuteczne w konkretnej sytuacji i dla narzędzia, którego chcemy i staramy się używać w procesie edukacji. Powinno nas interesować, jak uczeń funkcjonuje, jakie są sposoby jego komunikacji (także poza szkołą), jakiego języka używa, na czym skupia swoją uwagę i jak wykorzystać to, co go pasjonuje, więc powinniśmy wnikać w cały jego świat.

mobilnamm

Poprawiony: środa, 21 marca 2012 12:35