image1 image2 image3 image4 image5

„Mieszkanie bez książki ciemniejsze jest niż bez lampy.”

Henryk Sienkiewicz

Jesteś tutaj: Start

wwe_b

Partnerzy
i instytucje wspierające

portal-logo

logo_dark-1

logo_niepelnosprnik

TPUW logo

BM
Dziękujemy księgarni internetowej BookMaster za nieodpłatne przekazanie książek.

Nastolatki
Wpisany przez Maciej Bidelski   
wtorek, 02 grudnia 2014 13:03

Leman Kevin, Odmień nastolatka w pięć dni : jak nauczyć pyskatego i humorzastego nastolatka szacunku i odpowiedzialności, Kraków, Wydawnictwo eSPe, 2015, ISBN 978-83-7482-703-4.
GCWYP 168069

0001Jeżeli myślicie, że gdy wasze dzieci wejdą w okres nastoletni, nie macie już na nie żadnego wpływu, jesteście w wielkim błędzie. Wciąż uczestniczycie w grze. Mało tego, bierzecie w niej udział w roli trenera, który podejmuje decyzje. Owszem, zegar tyka, a mecz miewa bardzo emocjonujące momenty, ale jeszcze się nie skończył. Jesteście dopiero w trzecim kwartale waszego życia z dziećmi i wynik gry w dużym stopniu zależy od was. Jeżeli będziecie stosować się do zasad opisanych w tej książce, zdobędziecie autorytet u swoich dzieci, zyskacie ich szacunek, wskażecie im właściwy kierunek i będziecie wiedzieć, co i kiedy robić. (Fragment książki)

Źródło

 

 

 

 

 

Aby zobaczyć spis treści kliknij.


Kurzępa Jacek, Młodzi, piękne i niedrodzy... : młodość w objęciach seksbiznesu, Kraków, Wydawnictwo Rubikon, 2012, SBN 978-83-89947-28-4.
GCWYP 150231, GCWYP 116362

0003Praca ma nowatorski charakter […] stanowi znaczący wkład w dotychczasowe ujmowanie złożonych zagadnień prostytucji młodzieży ze zróżnicowanych środowisk społecznych. W warstwie interpretacyjnej obserwowanych i analizowanych procesów zastosowano ujęcie interdyscyplinarne: socjologiczne, psychologiczne, pedagogiczne, antropologii społecznej, nauk o kulturze oraz elementów prawa i medycyny. Na tle literatury przedmiotu książka Jacka Kurzępy ma charakter wyjątkowy. […] Zapewne spotka się z uznaniem zarówno specjalistów zainteresowanych teoretycznie, jak i badaczy rzeczywistości społecznej oraz praktyków. Ze względu na swoją problematykę i sposób narracji zainteresuje wielu czytelników. prof. dr hab. Władysław Misiak, Instytut Profilaktyki Społecznej i Resocjalizacji, Uniwersytet Warszawski – fragment recenzji.

Źródło

 

 

 

Aby zobaczyć spis treści kliknij.


Biel Lindsey, Integracja sensoryczna : skuteczne strategie w terapii dzieci i nastolatków, Kraków, Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego, 2015, ISBN 978-83-233-3891-8. GCWYP 157179, GCWYP 157704, GCWYP 157705, GCWYP 161742, GCWYP 161742

0004„Autorka przedstawia znakomite opracowanie najlepszych praktyk terapeutycznych i wychowawczych, służących zrozumieniu dzieci z zaburzeniami integracji sensorycznej i pracy z nimi oraz wspomagających je dzięki użyciu różnorodnych strategii, narzędzi i zasobów. Niezastąpiony podręcznik dla specjalistów, wspierający samodzielność oraz sukces dzieci i rodziców w radzeniu sobie z potrzebami sensorycznymi”.

Źródło

Dr Topher Collier, psycholog kliniczny i neuropsycholog, członek American Board of School Neuropsychology

 

 

 

 

 

Aby zobaczyć spis treści kliknij.


Czerwińska-Jasiewicz Maria, Psychologia rozwoju młodzieży w kontekście biegu ludzkiego życia, Warszawa, Difin, 2015, ISBN 978-83-7930-713-5.
GCWYP 162040, GCWYP 162041

0005Książka przedstawia rozwój w okresie dorastania w różnych sferach w odniesieniu do rozwoju człowieka w ciągu życia, a także autorski rozszerzony model koncepcji własnego życia młodzieży oraz wybrane problemy okresu dorastania. Książka może być przydatna dla studentów psychologii, pedagogiki, socjologii, psychologów i pedagogów praktyków, socjologów, a także dla nauczycieli, rodziców oraz w wielu zakresach dla dorastającej młodzieży.

Źródło

 

 

 

 

 

 

Aby zobaczyć spis treści kliknij.


Ladame François, Wieczne nastolatki : dojrzewanie, dorosłość, tożsamość : perspektywa psychoanalityczna, Wyd. 1 w jęz. pol., Gdańsk, Wydawnictwo Imago, 2014, ISBN 978-83-937304-3-8.
GCWYP 157181

0006Dlaczego coraz większej liczbie nastolatków nie udaje się dorosnąć?
Czemu coraz więcej dorosłych zachowuje się tak, jakby byli nastolatkami?
Czemu niemożność osiągnięcia prawdziwej dojrzałości podważa ich życie uczuciowe, prywatne oraz zawodowe?
Co właściwie trzeba zrobić, by dorosnąć?
Posługując się perspektywą psychoanalityczną, François Ladame opisuje, na czym polegają i jak wielkie znaczenie dla rozwoju jednostki mają procesy identyfikacyjne oraz zadanie konstruowania tożsamości, analizuje i wyjaśnia naturę przejścia, które dokonuje się w okresie dojrzewania – między dzieciństwem a dorosłością.

Źródło

 

 

 

 

 

Aby zobaczyć spis treści kliknij.


Hawkes Tim, Dziesięć rozmów, które musisz przeprowadzić ze swoim synem, Poznań, Dom Wydawniczy Rebis, 2015, ISBN 978-83-7818-688-5.
GCWYP 160897 GCWYP 160898

0008By pomóc rodzicom odnaleźć się w trudnym świecie nastolatków, Tim Hawkes podejmuje w swoim niezwykle przydatnym poradniku dziesięć kluczowych tematów: miłość, tożsamość, wartości, przywództwo, osiągnięcia, seks, pieniądze, zdrowie, życie w społeczności i radzenie sobie w trudnych sytuacjach. Podsuwa rodzicom pomysły, w jaki sposób mogą się podzielić z synami swoim doświadczeniem, wartościami i wiedzą.

Źródło

 

 

 

 

 

 

Aby zobaczyć spis treści kliknij.


Brown Harriet, Kiedy jedzenie wymaga odwagi, Warszawa, 2011, ISBN 978-83-7554-338-4.
GCWYP 106586

okładka1nHarriet Brown napisała fascynujący, pełen głębokich emocji dziennik o podróży swojej rodziny przez koszmar anoreksji, o półtorarocznej walce swojej córki Kitty z chorobą i o tym, jak to doświadczenie zmieniło całe jej życie. Przedstawia w nim również krytyczne spojrzenie na tradycyjne poglądy na temat „leczenia” anoreksji i opisuje metodę alternatywną, zwaną modelem Maudsley, która skupia się na całej rodzinie i przynosi znacznie lepsze efekty niż dotychczas stosowane terapie. Kiedy jedzenia wymaga odwagi to lektura obowiązkowa zarówno dla profesjonalistów jak i dla zwykłych rodzin, które potrzebują wsparcia i nadziei w walce z tą wyniszczającą chorobą.

Źródło

 

 

 

 

 

Aby zobaczyć spis treści kliknij.


Carlson Dale, Carlson Hannah, Wszystko OK? : psychologia dla nastolatków, Poznań, 2004, ISBN 83-7301-544-2.
GCWYP 84415, GCWYP 84416

okładka2nOmówione zagadnienia: Psychika nastolatków, umysł, zachowania i uczucia młodego człowieka dorastającego w obecnych czasach, Tworzenie się osobowości, doświadczenia osobiste, dzieciństwo, okres dojrzewania i początki dorosłości, Rodzice, rówieśnicy, narkotyki, seks, przemoc, dyskryminacja ze względu na płeć, religię, pochodzenie etniczne, grupę kulturową, Zaburzenia: zaburzenia odżywiania, uzależnienia, samobójstwo.

Źródło

 

 

 

 

 

 

 

Aby zobaczyć spis treści kliknij.


Otwinowska Karolina, Mazur Agnieszka, Dieta [nie] życia, Warszawa, 2009, ISBN 978-83-10-11584-3.
GCWYP 93859

okładka3nWstrząsająca, autentyczna historia dziewczyny, która od dziesięciu lat walczy z anoreksją. Jako dwudziestolatka po sześciu hospitalizacjach i kilku próbach samobójczych postanowiła opowiedzieć o koszmarze choroby. Punktem zwrotnym okazała się śmierć bliskiej jej osoby, także chorującej na zaburzenia jedzenia. Aby ostrzec innych, Karolina Otwinowska wyciągnęła na światło dzienne najintymniejsze szczegóły swego życia z chorobą i opisała z okrutną dokładnością kodeks wyniszczającej ciało i duszę anoreksji.

Źródło

 

 

 

 

 

 


Pipher Mary, Ocalić Ofelię : jak chronić osobowość dorastających dziewcząt, Poznań, 1998, ISBN 83-85594-63-9.
GCWYP 125801, GCWYP 137563

okładka4 n W książce po raz pierwszy rozbrzmiewa osobisty i boleśnie szczery głos dorastających dziewcząt. Obnażając realia ich codziennej egzystencji, książka ta woła na ratunek i pokazuje sposoby które mogą wskrzesić utracone poczucie tożsamości wszystkich Ofelii. Lektura tej książki może uchronić Twoją rodzinę od wielu dramatycznych przeżyć, a córce pozwoli pewniej wkroczyć w dojrzałe życie.

Źródło

 

 

 

 

 

 

 

Aby zobaczyć spis treści kliknij.


Rogge Jan-Uwe, Dojrzewanie, czyli Jak pozwolić odejść i pozostać wsparciem, Kielce, 2005, ISBN 83-7442-010-3.
GCWYP 121574, GCWYP 87530, GCWYP 87531, GCWYP 87532

okładka 5 nDojrzewanie jest trudnym czasem. Drzwi zatrzaskiwane z hukiem a rodzice uważani za głupców. Dojrzewanie jest żmudne i męczące dla wszystkich członków rodziny a nerwy często zawodzą. Często najbardziej cierpliwi rodzice są zdezorientowani, pełni zwątpienia w swoje metody wychowawcze. Ale walka na nerwy nie musi mieć miejsca, mówi Jan-Uwe Rogge. Z dojrzewaniem można sobie radzić też konstruktywnie. W tym okresie rodzice nie mogą kapitulować, lecz wręcz przeciwnie ? kontynuować wychowanie dając jasne dyspozycje i określając czytelne reguły. Młodzi potrzebują granic, które wyznaczały by przestrzeń do rozwijania własnej osobowości. Rodzice muszą zrozumieć, że w odrzuceniu ich przez dojrzewające dzieci kryje się chęć konfrontacji, wypróbowania granic i poszukiwania tożsamości. Dopiero wtedy faza dojrzewania przestaje być rozumiana jedynie jako czas kryzysów i kłótni, przez które trzeba przejść, lecz staje się czasem, w którym tworzy się baza zaufania dla późniejszych relacji między rodzicami a dorosłymi dziećmi. Książka ta opisując walki toczące się miedzy rodzicami a ich dojrzewającymi dziećmi pokazuje jak wyznaczać granice, jak nauczyć się pozwolić odejść swym dzieciom i jednocześnie pozostać dla nich wsparciem. Ta książka jest kołem ratunkowym dla rodzin, które próbują na nowo się odnaleźć w wirze życia codziennego.

Źródło

Aby zobaczyć spis treści kliknij.


Juul Jesper, Nastolatki : kiedy kończy się wychowanie?, Podkowa Leśna, Wydawnictwo MIND, cop. 2014, ISBN 978-83-62445-43-1, GCWYP 137513.

10Kiedy kończy się wychowanie?
    Ile odpowiedzialności można przekazać nastoletniemu dziecku?
    Co robić, kiedy nie radzą sobie w szkole?
    Jak reagować na łamanie ustalonych reguł?
    Co robić, kiedy dom zamienia się w hotel?
    Jak odbudować nadszarpnięte zaufanie?
    Kiedy miłość rodziców zamienia się w obsługę?

Gdy dzieci kończą dziesięć lat, powoli wchodzą w wiek nastoletni. Cztery lata potem jest już za późno na wychowanie ‒ twierdzi Jesper Juul. Niestety, właśnie wtedy wielu rodziców próbuje w pośpiechu nadrabiać zaległości wychowawcze i naprawiać błędy. Takie turbowychowanie nie przynosi jednak spodziewanych rezultatów. Rodzice wciąż mają duży wpływ na myślenie i postępowanie nastolatka, ale jako partnerzy, którzy poprzez swoje wartości i doświadczenie motywują go do odpowiedzialnego wejścia w dorosłość.

Źródło

 

 

Aby zobaczyć spis treści kliknij.


Covey Sean, 6 najważniejszych decyzji, którekolwiek podejmiesz : poradnik dla nastolatków, Wyd. 1. (dodr.)., Poznań, Dom Wydawniczy Rebis, 2014, ISBN 978-83-7510-080-8, GCWYP 150603.

6Książka, która pozwoli przeżyć młodość w doskonałym stylu

W książce "6 najważniejszych decyzji, które kiedykolwiek podejmiesz" Sean Covey udziela młodym ludziom ważnych porad przydatnych w podejmowaniu świadomych i mądrych decyzji. Wykorzystuje rzeczywiste historie nastolatków z całego świata i pokazuje młodzieży, jak odnieść sukces w szkole, zdobyć dobrych przyjaciół, porozumiewać się z rodzicami, zachować rozsądek w sprawach randek i seksu oraz unikać nałogów i budować poczucie własnej wartości. To nowatorska książka z mnóstwem oryginalnych żartów rysunkowych, inspirujących cytatów i zabawnych kwestionariuszy, która pomoże nastolatkom nie tylko przetrwać, ale i odnieść prawdziwy sukces.

"Książka ta przygotuje nastolatków do radzenia sobie z presją i podejmowania już teraz właściwych decyzji w wielu trudnych, codziennych sprawach" - PEYTON MANNING, rozgrywający Indianapolis Colts, dwukrotny Najlepszy Zawodnik ligi National Football League

"Choć niełatwo mi zachować bezstronność, mogę bez obawy powiedzieć, że jest to niezwykła książka, która wciąga i inspiruje czytelnika. Stanowczo polecam ją nastolatkom oraz tym, którzy ich wychowują i uczą oraz wskazują im drogę" - STEPHEN R. COVEY, autor wielkiego bestsellera "7 nawyków skutecznego działania"

Źródło

Aby zobaczyć spis treści kliknij.


Ekman Paul, Ekman Mary Ann Mason, Ekman Tom, Dlaczego dzieci kłamią : jak rodzice mogą wspierać prawdomówność swoich dzieci, Warszawa, Wydawnictwo Naukowe PWN, 2014, ISBN 978-83-01-17984-7 ; ISBN 978-83-01-13-17984-7, GCWYP 150627.

7Trudno w to uwierzyć, a jednak Paul Ekman, światowej sławy ekspert w dziedzinie wykrywania kłamstwa, przypadkiem dowiedział się… że został okłamany przez swojego trzynastoletniego wówczas syna, Toma. Wiadomość ta była szokująca zarówno dla Ekmana-ojca, jak i dla Ekmana-naukowca. Postanowił więc dowiedzieć się jak najwięcej na temat kłamstwa wśród dzieci, a do spisania tej wiedzy zaprosił syna i żonę. Efektem rodzinnej współpracy jest wartościowa, poparta pierwszorzędną wiedzą z zakresu psychologii, ale także inspirowana codziennym życiem , książka. Dowiedzieć się z niej można: z jakich powodów dzieci decydują się skłamać? kiedy dzieci zaczynają rozumieć ideę kłamstwa? czy przemilczenie prawdy jest dla nich równoważne z kłamstwem? jak traktują kłamstwo wypowiedziane w obronie siebie lub innej osoby? dlaczego jedne dzieci kłamią więcej, a inne mniej? czy dzieci, które kłamią, są bardziej, czy mniej inteligentne od prawdomównych? dlaczego kłamią nastolatki i jak rodzice mogą ich zachęcać do prawdomówności?

Opis z okładki

 

 

Aby zobaczyć spis treści kliknij.


Wolf Anthony E., Posłucham rodziców, jak się w końcu zamkną, Warszawa, Wydawnictwo Nasza Księgarnia, 2014, ISBN 978-83-10-12522-4, GCWYP 139203.

5Wymagania rodziców i pragnienia nastolatków rzadko idą w parze. By nie dolewać oliwy do ognia podczas rozmowy, która w mgnieniu oka staje się kłótnią, warto skorzystać z porad specjalisty.

Czy dla rodziców istnieje coś bardziej frustrującego od sytuacji, w których najzwyklejsza rozmowa z nastoletnim dzieckiem przeradza się w brutalną potyczkę słowną? Anthony E. Wolf w swojej książce, napisanej z dużą dozą humoru, solidaryzuje się z rodzicami, przynosi im nadzieję oraz daje praktyczne wskazówki, jak radzić sobie z codziennymi wyzwaniami w wychowaniu nastolatków w dwudziestym pierwszym wieku.
Poradnik pomoże nam zrozumieć prawdziwą naturę nastoletniego dziecka, skrywaną pod płaszczykiem codziennego zachowania oraz zaprezentuje zasady pomagające skutecznie komunikować się z młodzieżą w świecie zdominowanym przez internet, elektronikę i media społecznościowe. Podpowie, jak umilić sobie życie z nastoletnim dzieckiem, przedstawi konkretne scenariusze zachowań oraz zilustruje, które odpowiedzi okażą się skuteczne, a które z góry skazane będą na niepowodzenie, kiedy nasza nastoletnia pociecha nie zechce spełnić polecenia lub przyjąć do wiadomości odmowy.

Wspaniała książka! Szczegółowy poradnik o wychowywaniu nastolatków, który zaoszczędzi niezliczonych godzin terapii i przyniesie pociechę wielu rodzinom.

dr Michael J. Bradley

Źródło

Aby zobaczyć spis treści kliknij.

 


Fox Lara, Frankel Hilary, Nastolatki - kod dostępu : poradnik dla rodziców napisany przez dwie nastolatki, Poznań, Wydawnictwo Nakom, 2014, ISBN 978-83-63919-13-9, GCWYP 150661.

5Większość rodziców zdaje sobie sprawę, że nastoletnie dzieci nie zawsze mówią to, co tak naprawdę myślą. Niewielu jednak wie, że podobna rozbieżność istnieje między tym, co mówią rodzice, a tym, co słyszą ich dzieci. Autorki tej książki, dwie nastolatki, przedstawiają typowe rozmowy pomiędzy rodzicami i ich dziećmi, po czym je analizują. Teraz możesz się w końcu dowiedzieć, dlaczego dziecko zbywa cię milczeniem, gdy starasz się mu pomóc, oraz jak użycie różnych słów może przynieść zupełnie odmienne rezultaty. Są tu też poruszone kwestie zaufania, pieniędzy, prywatności, presji szkolnej, rodzeństwa, palenia, ubioru oraz tego, jak bardziej zaangażować się w życie dziecka. Zanim więc powiesz: `Hej, wiem, jak to jest być nastolatkiem`, zwróć uwagę na to, że dzisiejsze nastolatki żyją w odmiennym świecie i posługują się innym językiem niż ten, który pamiętasz. Wzajemne rozszyfrowywanie kodu może pomóc przełamać te bariery i zbudować lepszą, silniejszą więź między rodzicami i dziećmi.
Opis z okładki

 

 

 

Aby zobaczyć spis treści kliknij.


Nawój-Połoczańska Joanna, Ku czemu doradzać? : o projektach biegu życia uczniów szkół ponadgimnazjalnych, Toruń, Firma Wydawniczo-Handlowa Mado, 2014, ISBN 978-83-62942-36-7, GCWYP 150534.

5Publikacja jest adresowana do nauczycieli/wychowawców zatrudnionych w szkołach ponadgimnazjalnych, rodziców oraz studentów pedagogiki, psychologii i socjologii przygotowujących się do zawodu doradcy. Do grona odbiorców można włączyć także nauczycieli akademickich, których zainteresowania ogniskują się wokół współczesnych problemów młodzieży, problematyki czasu wolnego oraz doradztwa kariery. Publikacja może inicjować refleksję wśród doradzców zawodowych praktyków, reprezentujących zarówno środowisko oświatowe, jak i publiczne służby zatrudnienia.
Opis z okładki – Od autora

 

 

 

 

 

 

Aby zobaczyć spis treści kliknij.


Dąbrowska-Bąk Maria, Pawełek Katarzyna, Opresja w szkole, Warszawa, Wydawnictwo Akademickie Żak Jacek Śnieciński, 2014, ISBN 978-83-62015-74-0 GCWYP 151479.

4Wszechstronna wiedza o szkole obu autorek jest efektem wielu lat badań, licznych lektur i przemyśleń. Szkoła jest trudną rzeczywistością - składa się z rozmaitych elementów, które z trudem ze sobą współgrają nawet wówczas, gdy wszyscy, którzy je tworzą, mają dobrą wolę i przyzwoite kompetencje moralne i profesjonalne. Trudno ją utworzyć, współtworzyć, nią kierować i trudno też opisać.
W przypadku książki Marii Dąbrowskiej-Bąk i Katarzyny Pawełek zawarty w niej opis współczesnej szkoły w kontekście tytułowej opresji wart jest tego, by przyjąć zaproszenie autorek i pójść tropem ich myślenia. Tym bardziej, że postrzegając szkołę krytycznie, nie poprzestają na tym, lecz wskazują kierunek prowadzący do poprawy sytuacji.
Opis z okładki
z recenzji prof. dra hab. Marka Andrzejewskiego

Przemoc, przymus, agresja, nękanie, wykluczanie, mobbing, bullying, prześladowanie, dyskryminacja, opresja to terminy znane nam z rzeczywistości społecznej, niestety także szkolnej. Autorki tej pracy jako specjalistki analizujące społeczność uczniów gimnazjów obiektywnie referują skalę problemu, opierając się na swoich doświadczeniach badawczych.
Jak przedstawiają, źródła opresji szkolnej tkwią nie tylko w „zachowaniach aktorów szkolnej sceny, ale także w centralizmie oświatowym, nadaktywności reorganizacyjnej i hiperlegalizmie. Na poziomie szkoły skutkuje to biurokratyzacją jej działań i brakiem wizji jej rozwoju; brakuje wielkiego celu, który szkoła ma realizować”.
Jak wyjść z trudnej sytuacji? Autorki pracy szukają odpowiedzi w poglądach i przemyśleniach klasyków – Jacka Woronieckiego i Juliusza Payota, stawiając tezę, „iż sprzyjający grunt dla opresji na różnych poziomach stanowią niedomagania w sprawowaniu władzy i nieuwzględnianie sprawy kształtowania charakteru”.

Źródło

Aby zobaczyć spis treści kliknij.


Karwatowska Małgorzata, Tymiakin Leszek, Światy uczniowskie : język, media, komunikacja, Lublin, Wydawnictwo Uniwersytetu Marii Curie-Skłodowskiej, 2014, ISBN 978-83-7784-474-8, GCWYP 139267.

5Wielowymiarowość współczesnego świata, pluralizm i relatywizm wartości, ekspansja kultury popularnej, zmieniający się model szkoły i edukacji to tylko niektóre z kwestii podjętych przez autorów. Praca jest niezwykle udaną próbą charakterystyki wybranych, bardzo różnych problemów związanych ze współczesnym uczniem postrzeganym jako odbiorca kultury, osoba komunikująca się oraz zanurzona we wszechogarniającej rzeczywistości medialnej. Monografia stanowi przykład spójnego opracowania, osadzonego w bogatym i złożonym kontekście filozoficznym, społeczno-kulturowym i lingwistycznym. Zarówno podjęty temat, jak i znakomite jego omówienie zapewni książce szerokie grono odbiorców, wśród których znajda się z pewnością naukowcy (językoznawcy i dydaktycy), nauczyciele różnych typów szkół oraz studenci kierunków humanistycznych. Ponadto należy podkreślić, że praca została napisana wzorcową polszczyzną, co dodatkowo podnosi jej wartość.
Opis z okładki: Z recenzji dr. hab. Artura Rejtera, prof. nadzw. UŚ

 

 

 

 

Aby zobaczyć spis treści kliknij.


Poprawiony: środa, 14 grudnia 2016 10:12