image1 image2 image3 image4 image5 image6

Godziny otwarcia Biblioteki w lipcu i sierpniu

Biblioteka w Warszawie

TPUW logo

Wieści z dnia 26.09.2015 r. - Wyjazd edukacyjny do Sochaczewa
środa, 30 września 2015 10:28

W Kramnicach, w ruinach, w muzeum…

Dojazd do Sochaczewa we własnym zakresie. Spotkanie w pięknym rewitalizowanym budynku, w którym od 2013 r. mieści się Miejska Biblioteka Publiczna w Sochaczewie. Biblioteka jest tuż po uroczystościach jubileuszowych związanych z obchodami 70-lecia działalności w różnych lokalizacjach. Obecna lokalizacja jest wymarzona.

kol 1

W centrum miasta, na dużej, nowocześnie wyposażonej przestrzeni Biblioteka codziennie obsługuje wielu czytelników, chętnie ją odwiedzających. Mało tu miejsca do cichej pracy, ale wszyscy garną się do korzystania z darmowych komputerów i do zbiorów, które zabierają do domu. Kolorowe, czyste i przestronne wnętrza przyciągają nowych użytkowników każdego dnia.

kol 2

Bibliotekarze starają się zachęcić do częstych odwiedzin organizując różnego typu imprezy i spotkania. Wśród działań na rzecz środowiska lokalnego należy wymienić: udział w ogólnopolskiej akcji Cała Polska Czyta Dzieciom, Narodowe Czytanie, cykliczne zajęcia edukacyjne dla dzieci ze świetlic sochaczewskich szkół oraz dla seniorów, promocję sochaczewskich twórców poprzez organizację wystaw, współpracę z organizacjami i placówkami, które mogą wzbogacić ofertę Biblioteki. Na spotkaniach autorskich goszczono wielu sławnych i wybitnych pisarzy, którzy chętnie odwiedzają ten piękny, tętniący życiem obiekt.
Z okazji jubileuszu zrobiono wystawę wytworów rękodzieła pracowników Biblioteki. Osiągnięcia plastyczne imponujące i warte obejrzenia.

kolaz 6 wystawa

Przywitano nas tu serdecznie rozmawiając szczerze i wymieniając doświadczenia w pracy. Razem zastanawialiśmy się nad nowymi, atrakcyjnymi formami działań.

Gdy wychodziliśmy z biblioteki na wzgórzu zamkowym czekał już przewodnik, który przybliżył nam historię ruin zamkowych. Pomimo zimnego wiatru i pochmurnej aury miejsce zauroczyło nas swoją tajemnicą i widokiem na panoramę miasta.

kol 3

Ze wzgórza zamkowego podążyliśmy do Muzeum Ziemi Sochaczewskiej i Pola Bitwy nad Bzurą.

kol 4

Doceniliśmy tam trud pasjonatów, którzy przez lata wzbogacają zbiory i dbają o ich kondycję i ekspozycję. Poznaliśmy młodego człowieka, który z pasją omawiał różne rodzaje eksponowanej broni. Odpowiadał na nasze dociekliwe, „trochę babskie” pytania. Czas płynął szybko, a my ciągle we wnętrzu muzeum szukaliśmy odpowiedzi na nasze pytania i wątpliwości. W końcu dotarliśmy na podwórze, gdzie przyszła kolej na militaria o wielkiej kubaturze.
Sami zobaczcie na naszych zdjęciach.

kolaz 5

Potem na chwilę do ogrodów na tyłach kościoła, by podziwiać piękno i rozmach tego przedsięwzięcia.

7 ogrody

Na zakończenie trochę słodkości w pobliskiej cukierence i powrót do Warszawy. W domu byliśmy przed 18-tą, ale spędziliśmy tę sobotę w miłym, dociekliwym towarzystwie. Sezon wycieczkowy na ten rok szkolny został chyba wyczerpany. Trochę żal...