image1 image2 image3 image4 image5 image6-->

Godziny otwarcia

Biblioteka w Warszawie
pon., wt., czw., pt.: 9.00 - 19.00
środa: 14.00 – 19.00,   sobota: 9.00 – 15.00

Filie w Błoniu, Grodzisku Maz., Nowym Dworze Maz., Żyrardowie
pon., wt., czw., pt.: 9.00 - 18.00
środa: nieczynne,   sobota: 9.00 – 15.00

Filia w Sochaczewie
pon., wt., czw., pt.: 8.00 - 18.00
środa: nieczynna,   sobota: 9.00 – 15.00

Jesteś tutaj: Start Relacje z wydarzeń

wwe_b

MOODLE

Partnerzy
i instytucje wspierające

portal-logo

logo_dark-1

logo_niepelnosprnik

TPUW logo

16.01.2019 r. - Warsztaty: Teatrzyk Kamishibai w pracy z małych dzieckiem w Przedszkolu nr 305
Wpisany przez Maciej Bidelski   
czwartek, 17 stycznia 2019 13:03

Nasza biblioteka od września 2018 r. uczestniczy w projekcie wspomagania potrzeb przedszkola (MARKPIW) w obszarze związanym z rozwojem u dzieci wybranych kompetencji kluczowych uczenia się przez całe życie. Dlatego podjęliśmy współpracę z Przedszkolem nr 305 w Warszawie. Nauczyciele w/w przedszkola postanowili kształcić się w ramach kompetencji świadomość i ekspresja kulturalna. Jest to jedna z ośmiu kompetencji kluczowych, obejmującą docenianie twórczego wyrażania idei, doświadczeń i uczuć oraz aktywną twórczość za pośrednictwem szeregu środków wyrazu (muzyki, sztuk teatralnych, literatury i sztuk wizualnych).
W ramach projektu nasza koleżanka Milena G. przeprowadziła warsztaty dla nauczycieli pt.: Teatrzyk Kamishibai w pracy z małych dzieckiem. Uczestniczki poznały japońskie słowo 紙芝居 oznaczające kami – papier, shibai – teatr. Kamishibai to tradycyjna japońska sztuka opowiadania historii za pomocą obrazkowych plansz wsuwanych do drewnianego pudełka, pełniącego funkcję ekranu. Nie ma tu aktorów – jest jeden narrator, opowiadacz; nie ma kostiumów i scenografii rozumianej w tradycyjny sposób. Jest scena i magia słowa. Na warsztatach prowadząca przybliżyła najważniejsze zasady, które powinien spełniać narrator opowieści kamishibai. Bibliotekarka przeczytała opowieść: Szukając Marudka Yamamoto Kumiko i powiedziała jakie metody animacji czytelniczej, które wykorzystuje w pracy z małymi dziećmi (zabawa: ciotka z Ameryki, Stonoga, Origami – jak zrobić pieska, kotka, mysz). Ochotniczki po raz pierwszy samodzielnie przeczytały książki: Mój przyjaciel Kemushi i Kotka Milusia. Jako ostatnie zostały przeczytane: Groszki Malnuit Françoise, które wymagały od odbiorców interakcji z narratorem. Mamy nadzieję, że zaraziliśmy nauczycieli przedszkola do pracy z Teatrem Kamishibai. Zapraszamy do fotorelacji.

1 1a 2 3 4 5  6 7 8 8A 9

Poprawiony: czwartek, 17 stycznia 2019 13:41