image1 image2 image3 image4 image5 image6

Godziny otwarcia

Biblioteka w Warszawie
pon., wt., czw., pt.: 9.00 - 19.00
środa: 14.00 – 19.00,   sobota: 9.00 – 15.00

Filie w Błoniu, Grodzisku Maz., Nowym Dworze Maz., Żyrardowie
pon., wt., czw., pt.: 9.00 - 18.00
środa: nieczynne,   sobota: 9.00 – 15.00

Filia w Sochaczewie
pon., wt., czw., pt.: 8.00 - 18.00
środa: nieczynna,   sobota: 9.00 – 15.00

Jesteś tutaj: Start Relacje z wydarzeń

wwe_b

MOODLE

Partnerzy
i instytucje wspierające

portal-logo

logo_dark-1

logo_niepelnosprnik

TPUW logo

15.01.2020 r. - zajęcia biblioteczne "Lubię siebie mimo swoich wad"
Wpisany przez Maciej Bidelski   
poniedziałek, 20 stycznia 2020 09:39

Za nami pierwsze w tym roku zajęcia edukacyjne dla uczniów. W minioną środę gościliśmy w bibliotece pedagogicznej uczniów z dwóch warszawskich szkół podstawowych. Uczniowie aktywnie uczestniczyli w zajęciach bibliotecznych „Lubię siebie mimo swoich wad”.

5

Prowadząca zajęcia rozmawiała na początku o budowaniu poczucia własnej wartości. Okazało się, że większość uczniów miała problem z określeniem swoich pozytywnych stron. Znacznie łatwiej było wymienić czego w sobie nie lubią niż na odwrót. Później wspólnie zastanawialiśmy się co nas wzmacnia, co sprawia, że jesteśmy silniejsi. Zapytała również jak reagujemy, kiedy słyszymy komunikaty, które sprawiają, że czujemy się nieważni lub niepotrzebni. Uczniowie podawali przykłady takich komunikatów, słyszanych w domu, w szkole, na podwórku… Mówiąc te słowa, zakrywali chusteczkami „diament”, który symbolizował ich poczucie własnej wartości/ talent/ człowieczeństwo. Następnie odwracali te komunikaty, by ów „diament” na nowo odkryć oraz powiedzieli do siebie nawzajem słowa, które miały być „budujące” i miłe.

W kolejnej części zajęć uczniowie zastanawiali się, czy warto być idealnym. Zagadnienia omawiane były za pomocą książki "Pięciu nieudanych" Beatrice Alemagna, w której tytułowi nieudani spotykają na swojej drodze idealnego. Uczniowie połączyli się w 5 grup, gdzie każda reprezentowała wybraną grupę tytułowych nieudanych: Dziurawych, Postawionych-Na-Głowie, Złożonych-Na-Pół, Sflaczałych i Felernych. Wybrany uczeń grał rolę Idealnego, a zadanie polegało na tym, by przekonać drugą stroną (nieudani – idealny) do swoich racji. Na zakończenie zadania uczniowie zgodnie stwierdzili, że a) uczeń, który „był” idealny miał najtrudniejszą rolę, za co dostał brawa ; 2) nie warto być idealnym. Na zakończenie zajęć prowadząca pokazała uczniom krótką prezentację „Ludzie nie muszą być idealni, by osiągnąć sukces. Im się udało”. Pokazano w niej przykłady osób, którzy odnieśli w swoim życiu sukces, mimo wielu przeciwności losu.

1 2 3 4

Poprawiony: poniedziałek, 20 stycznia 2020 09:48