image1 image2 image3 image4 image5 image6

UWAGA !!!

W związku z podejmowanymi działaniami w sprawie przeciwdziałania rozprzestrzenianiu się wirusa COVID-19 informujemy, że Pedagogiczna Biblioteka Wojewódzka
im. KEN w Warszawie oraz jej filie będą

ZAMKNIĘTE DLA CZYTELNIKÓW
od dnia 13 MARCA do odwołania

Czytaj więcej

Jesteś tutaj: Start Relacje z wydarzeń

wwe_b

MOODLE

Partnerzy
i instytucje wspierające

portal-logo

logo_dark-1

logo_niepelnosprnik

TPUW logo

26.02.2020 r. - "Czułość to sztuka, którą przekazujemy sobie od zarania dziejów", czyli zajęcia o potrzebie okazywania czułości z wykorzystaniem teatrzyku Kamishibai
Wpisany przez Maciej Bidelski   
piątek, 28 lutego 2020 12:00

Dnia 26 lutego w zajęciach z wykorzystaniem teatrzyku Kamishibai uczestniczyli uczniowie klas Ia i Ib z Zespołu Szkolno-Przedszkolnego Nr 8 w Warszawie. Dzieci wysłuchały wzruszającego opowiadania „Czułość” autorstwa Antoine’a Guilloppé w tłumaczeniu Juliana Brudzewskiego o potrzebie okazywania sobie uczuć, zarówno w świecie zwierząt jak i ludzi. Piękne ilustracje ukazały uczniom świat uczuć na przykładzie znanych i mniej znanych zwierząt. Tych, które cieszą się na co dzień naszą sympatią, jak zajączki, czy owieczki i tych mniej popularnych jak pająki. Każda strona opowiadania przedstawia jakiś przejaw czułości: przytulenie wilczków, wzajemne ogrzewanie stada pingwinów, całus żabek, czy lisków. Opowiadanie zawiera proste przesłanie, że bliskość jest sztuką, której należy uczyć się jak matematyki.
Po wysłuchaniu historii uczniowie opowiedzieli w jaki sposób ich zdaniem można okazać komuś czułość, przywiązanie. Dzieci doskonale wiedzą, że uczucia można przekazać nie tylko słowami ale i uczynkiem, gestem. W dalszej części zajęć po wspólnym tańcu „Laurencja” przypominającym dni tygodnia i konieczności pamiętania o ukochanej w każdej chwili życia, dzieci wykonały włóczkowe serca pełne emocji z papierowych talerzyków. Nie zabrakło również elementów matematyki, która mimo iż uchodzi za przedmiot ścisły jest pełna emocji. Z wykorzystaniem tangramów, chińskiej łamigłówki uczniowie układali własne serduszka. Na zakończenie zabawili się w szpiega odszukując symbole najczęściej kojarzone ze świętem czułości, miłości – Walentynkami. Dużo radości wywołał pląs „Zorro” i przechodzenie przez hula-hop, czyli nasz pierścień przyjaźni. Na życzenie dzieci zajęcia zakończyły się pokonaniem kolorowego tunelu.
Zapraszamy do fotorelacji:

1 2 3 4 5 6 7 8
Poprawiony: piątek, 28 lutego 2020 15:16