Nowości, GRY – wrzesień, 2023

Kurierzy [Pomoce dydaktyczne]. [Gra planszowa], autor gry: Filip Miłuński, ilustracje: Jarosław Nocoń, Grzegorz Molas, Warszawa, Muzeum Powstania Warszawskiego, 2019. Opakowanie zawiera: 52 karty kontaktów, nagród i postaci, 3 karty dodatkowe, 20 żetonów meldunku, 6 pionków kurierów, 2 pionki funkcjonariuszy gestapo, 2 pionki okrętów Kriegsmarine, 1 znacznik aktywności Niemców, 1 planszę i instrukcję. Dla 2-4 graczy, wiek 10+. Gracze wcielają się w rolę kurierów Armii Krajowej podczas II wojny światowej. Celem jest dostarczenie jak największej liczby meldunków. Postaci na kartach to m.in. Jan Nowak-Jeziorański, Jan Karski, Elżbieta Zawacka i Jerzy Lerski.

ale Historia! 966-2016 [Pomoce dydaktyczne], zasady gry Filip Miłuński, autor pytań Zbigniew Pawłowski, opracowanie graficzne Gerard Lepianka, Warszawa, Granna, cop. 2016. Zawartość pudełka: 180 kart z pytaniami, 92 żetony pomocnicze, plansza do gry, instrukcja. Dla 2-6 graczy, wiek 12+. Rodzinna gra planszowa, którą Granna przygotowała na jubileusz 1050-lecia początków Państwa Polskiego. „Ale Historia!” to niezwykła podróż poprzez wieki! Gracze zagłębiają się w historii Polski i naszej narodowej kultury. Odpowiadając na quizowe pytania poznają niezwykłe fakty z bogatych dziejów naszego kraju. Od pierwszych Piastów aż do czasów współczesnych. Mechanika gry pozwala w łatwy sposób dopasować poziom trudności do wieku i wiedzy graczy. Gra posiada 3 poziomy trudności i 2 warianty rozgrywek. Uczestnicy zabawy sami decydują na które z nich chcą odpowiadać.

Odbudowa Warszawy 1945-1980 [Pomoce dydaktyczne], Piotr Grzymisławski, Łukasz Szopka, graficy: Iga W. Grygiel, Anna Mantur, Łukasz Fedorowicz, Łukasz Gaś, Lublin, Fabryka Gier Historycznych, 2016. W pudełku: plansza, 7 żetonów budynków neutralnych, znacznik pierszeństwa, 2 dwustronne plansze działań, 106 kart, 60 heksów graczy, 60 drewnianych budynków, 4 drewniane mosty, 25 drewnianych znaczników metra, 20 drewnianych inżynierów, 51 drewnianych znaczników zasobów budowlanych, 5 znaczników punktów, znacznik rundy, znacznik tunelu. Zadaniem graczy jest odbudowanie stolicy po zniszczeniach wojennych. Aby tego dokonać, uczestnicy rozgrywki będą realizować projekty budynków, tworzyć linie metra lub budować mosty na Wiśle. Za każdy z wybudowanych obiektów gracz otrzyma punkty zwycięstwa. Dodatkowe punkty gracze zdobędą na koniec rozgrywki zależnie od tego, z jakimi innymi budynkami będą sąsiadować wybudowane przez nich obiekty. Grę wygrywa ta osoba, która zdobędzie największą liczbę punktów zwycięstwa. Wiek graczy: 10+. Liczba graczy: 2-5.

Bitwa warszawska [Pomoce dydaktyczne] : gra wojenna dla dwóch graczy, [projekt gry: Jan Madejski, tłumaczenie na j. angielski: Anna Skudlarska, Russ Williams], Warszawa, Instytut Pamieci Narodowej – Komisja Ścigania Zbrodni przeciwko Narodowi Polskiemu, copyright 2020. Gra zawiera: planszę do gry, 12 żetonów z armiami, 60 kart, 24 znaczniki rozkazów, 6 kartonowych wskaźników, 1 znacznik upływu czasu, 2 broszury z opracowaniem historycznym i instrukcją. Wiek graczy: 12+. Liczba graczy: 2. Czas gry: 30 minut.

Sławy świata [Pomoce dydaktyczne], [Kraków], Tactic, 2021. Pudełko zawiera 200 kart, 6 plansz, 2 kieszonki, mapę, instrukcję. Dla 2-6 graczy. Wiek 12+. Czas rozgrywki ok. 20 min. Gracze poznają największych wynalazców, poszukiwaczy przygód, artystów i przywódców świata, zbierają punkty, rozpoznając znane osoby i odpowiadając poprawnie na pytania.

Polityka cookies i prywatności

Strona internetowa używa plików cookies (tzw. ciasteczka) w celu niezbędnym do prawidłowego działania serwisu, dostosowania strony do indywidualnych preferencji użytkownika oraz statystyk. Wyłączenie zapisywania plików cookies jest możliwe w ustawieniach każdej przeglądarki internetowej, dzięki czemu nie będą zbierane żadne informacje. Jeżeli nie wyrażasz zgody na zapisywanie informacji w plikach cookies należy opuścić stronę.

Zaznacz cookies, które akceptujesz:
Powrót