- Zajęcia z teatrzykiem Kamishibai (wyłącznie w wersji stacjonarnej, także zamiejscowej).
- Zajęcia z teatrzykiem Kamishibai (live online lub z dziećmi):
- O panach Palcach Juliana Brudzewskiego Wydawnictwa Tibum, to zabawna, rymowana pomoc edukacyjna w nauce liczenia dla najmłodszych. (opis wydawcy)
- Groszki Françoise Malnuit Wydawnictwa Tibum to prosta, urzekająca opowieść o cyklu reprodukcyjnym roślin, będąca doskonałą pomocą przy omawianiu zajęć przyrodniczych. (opis wydawcy)
- Baśniowe Kamishibai.
- Baśnie Hansa Christiana Andersena
- Brzydkie Kaczątko (kształtuje poczucia własnej wartości);
- Królowa Śniegu (ukazuje rolę przyjaźni w naszym życiu).
- Baśnie Jakuba i Wilhelma Grimm
- Czerwony Kapturek (uczy ostrożności w kontaktach z nieznajomymi, ukazuje sposoby radzenia sobie w sytuacji zagrożenia);
- Kopciuszek (kształtuje wiarę we własne możliwości);
- Trzy małe świnki (uczy iż dzięki wytrwałej pracy możemy odnieść sukces);
- Wilk i siedem koźlątek (ukazuje sposoby radzenia sobie w sytuacji zagrożenia);
- Pani Zamieć (uczy iż dzięki wytrwałej pracy możemy odnieść sukces).
- Baśnie Charles’a Perraulta
- Czerwony Kapturek (uczy ostrożności w kontaktach z nieznajomymi, ukazuje sposoby radzenia sobie w sytuacji zagrożenia);
- Kopciuszek (kształtuje wiarę we własne możliwości).
- „dalEKOwzroczni: co sprawia, że ziemia jest szczęśliwa” cykl zajęć proekologicznych dla grup przedszkolnych i klas I-III szkół podstawowych.
- Ciepło, zimno, gorąco…EKOklimatyczni.
- Woda to życie.
- Uzdrówmy ziemię : śmieci i co dalej?
- „Tropem warszawskich legend” cykl zajęć dla grup przedszkolnych i klas I-III szkół podstawowych z wykorzystaniem teatrzyku Kamishibai. W cyklu omawiane są następujące zajęcia:
- Poznajemy warszawskie syrenki w oparciu o : Legendę o Warsie i Sawie i Legendę o Warszawskiej Syrence.
- Oko w oko z Bazyliszkiem na podstawie Legendy o Bazyliszku.
Kontakt: tel.: (22) 725-36-91 e-mail: pbw.blonie@pbw.waw.pl
- Poznajemy bibliotekę i pracę bibliotekarza z książką Kicia Kocia
w bibliotece Anity Głowińskiej. Zajęcia przeznaczone dla grup pięciolatków i sześciolatków w bibliotece. Dzieci dowiadują się, jak wypożycza się książki, czym zajmuje się bibliotekarz. Poznają zasady korzystania z biblioteki.
- Przedszkolak w świecie emocji i kompetencji społecznych. Zajęcia
- przeznaczone dla grup pięciolatków i sześciolatków. Głośne czytanie literatury. Dziecięcej na ten temat i ćwiczenia z pomocami i grami dydaktycznymi.
- Dzień Pluszowego Misia z książką Elmer i zagubiony miś Mckee i Miś słucha! B. M. Jr., E. Carle (listopad). Zajęcia przeznaczone dla grup pięciolatków i sześciolatków. Dzieci po wysłuchaniu literatury dziecięcej uczestniczą w zabawach ruchowych, rytmicznych, muzycznych.
- Dzień Kropki na podstawie książki Reynolds P.H. Kropka(wrzesień). Zajęcia przeznaczone dla grup pięciolatków i sześciolatków. Podczas zajęć dzieci szukają własnych talentów, wykonują ćwiczenia grafomotoryczne i uczestniczą w zabawach
- Rozwijanie pamięci i kreatywności dzieci. Zajęcia przeznaczone dla grup pięciolatków i sześciolatków. Dzieci poznają, co to pamięć i kreatywność za pośrednictwem książki „Wielka Księga Super Mocy” i ćwiczeń z metody krakowskiej.
- Dzień dinozaura (luty). Zajęcia przeznaczone dla grup pięciolatków i sześciolatków. Dzieci poznają prehistoryczne zwierzęta oraz wezmą udział w zabawach przygotowanych z tej okazji.
- Poznajemy las i jego mieszkańców (wrzesień-październik) – zajęcia, które mają za zadanie przybliżyć dzieciom czym jest las. Czy jest to zbiór drzew, czy raczej dom dzikich zwierząt? Kim jest leśnik oraz jak należy zachowywać się w lesie. Te oraz inne wiadomości przekażę przedszkolakom w oparciu o książki pt.: W lesie Anny Wiśniewskiej, O lesie Wojciecha Gila oraz Przyroda Polski: W lesie.
- Dzień Kota (luty) – zajęcia przybliżające dzieciom postać kota w literaturze i sztuce na podstawie książki Martyny Czub Są takie koty, teatrzyku Kamishibai pt. Kotka Milusia oraz wybranego opowiadania o kotach. Zajęcia będą przeplatane zabawami ruchowymi – naśladujemy zachowania kotów oraz wykonaniem maski kota.
- Dzień Kosmosu z książkami z okienkami, czyli aktywne czytanie o kosmosie (maj) – zajęcia, dzięki którym przedszkolaki dowiedzą się, czym jest kosmos, jakie znamy planety oraz czym charakteryzował się Wielki Wybuch.
KONTAKT: tel.: (22) 755-57-89 e-mail: pbw.grodzisk@pbw.waw.pl
- Zajęcia z bajkoterapii i biblioterapii.
- Spotkania z baśnią, bajką i legendą.
- Warsztaty z zakresu sztuki opowiadania baśni.
- Zajęcia z wykorzystaniem teatrzyku Kamishibai.
KONTAKT: tel.: (22) 775-30-01 e-mail: pbw.nowydwor@pbw.waw.pl
- Zajęcia z elementami bajkoterapii i biblioterapii / temat do wyboru.
- Zajęcia z Teatrzykiem Kamishibai / temat do wyboru.
- Przepraszam, czy jesteś czarownicą?
- Mały błękit. Historia, co nadzieję budzi na wspólny dom zwierząt i ludzi.
KONTAKT: tel.: (46) 862-27-16 e-mail: pbw.sochaczew@pbw.waw.pl
Dla grup przedszkolnych przygotowujemy różnorodne zajęcia z wykorzystaniem metod aktywizujących w oparciu o własne zbiory. Podczas zajęć czytamy dzieciom książki na określony temat, przeprowadzamy zabawy ruchowe i prowadzimy zajęcia plastyczne.
KONTAKT: (46) 855-44-58, e-mail: pbw.zyrardow@pbw.waw.pl
Zajęcia edukacyjne dla przedszkoli
Zajęcia przeznaczone są dla dzieci w wieku 3-5 lat. Grupom przedszkolnym proponujemy dwa bloki tematyczne:
Magia czytania : warsztaty z teatrzykiem Kamishibai
- Alfabet pozytywnych emocji na podstawie kart narracyjnych pt. „Czułość”.
Cele: Nazwanie i określenie emocji, które towarzyszą dzieciom w codziennym życiu. Rozwijanie umiejętności pozytywnych relacji w grupie rówieśniczej.
Zajęcia dla grupy 3-4 latków. Czas zajęć : 45 lub 60 min. - Bajkowa edukacja globalna dla najmłodszych na podstawie kart narracyjnych pt. „Szkoła Czi – Tam”.
Cele: Po zapoznaniu z opowiadaniem realizowane są zadania, które uświadamiają, że w krajach trzeciego świata dzieci mają trudności w podejmowaniu nauki, a ich dzieciństwo jest pełne trosk i wyrzeczeń.
Zajęcia dla grupy 4 i 5 latków. Czas zajęć : 45 lub 60 min. - Baśniowe przygody na podstawie kart narracyjnych pt. „Czerwony Kapturek”.
Cele: Rozwijanie myślenia przyczynowo-skutkowego. Kształtowanie umiejętności uważnego słuchania.
Zajęcia dla grupy 4 i 5 latków. Czas zajęć : 45 lub 60 min. - Dobrze jest mieć przyjaciela na podstawie kart narracyjnych pt. „Rower Walentynki” i „Szły raz myszy”.
Cele: Rozwijanie wrażliwości na tekst literacki i ilustracje. Nauka liczebników zbiorowych.
Zajęcia dla grupy 3-4 latków. Czas zajęć : 45 lub 60 min. - Domowe zwierzęta są wśród nas i należy o nie dbać! Na podstawie kart narracyjnych: „Szukając Marudka” i „Kotka Milusia”.
Cele: Rozwijanie wrażliwości na tekst poetycki i ilustracje.
Zajęcia dla grupy 4-5 latków. Czas zajęć : 45 lub 60 min. - Gdzie Wisła ma swój początek? Na podstawie kart narracyjnych pt. „Legenda o Wiśle”.
Cele: Poznanie wartości legend, rozwjanie postaw patriotycznych.
Zajęcia dla grupy 4-5 latków. Czas zajęć: 45 lub 60 min. - Jak rośnie groszek i czy motyl pamięta, że był kiedyś gąsienicą? Na podstawie kart narracyjnych pt. „Groszki” oraz „Mój przyjaciel Kemushi”.
Cele: Poszerzenie wiedzy o otaczającym świecie przyrodniczym.
Zajęcia dla grupy 3-4 latków. Czas zajęć: 45 lub 60 min. - Odkrywamy legendy polskie na podstawie kart narracyjnych pt. „Legenda o Smoku Wawelskim”.
Cele: Poznanie wartości legend.
Zajęcia dla grupy 4-5 latków. Czas zajęć: 45 lub 60 min. - Paluszkowe przygody na podstawie kart narracyjnych pt. „O panach Palcach” .
Cele: Utrwalenie schematu ciała (nazwy zwyczajowe palców u ręki).
Zajęcia dla grupy 3-4 latków. Czas zajęć: 45 lub 60 min. - Podróże małe i duże na podstawie kart narracyjnych pt. „Lew w Paryżu” oraz książek: „Atlas miast”, „Tulipuchokłaczek”.
Cele: Rozwijanie zainteresowań kulturą i zabytkami Francji.
Zajęcia dla grupy 4-5 latków. Czas zajęć: 45 min lub 60 min. - Poznajemy legendy śląskie na podstawie kart narracyjnych pt. „Legenda o Skarbniku”.
Cele: Poznanie wartości legend.
Zajęcia dla grupy 4-5 latków. Czas zajęć: 45 min.
Czytamy i odkrywamy: zajęcia z wykorzystaniem czytania wrażeniowego
Proponowane tematy:
- Bardzo głodna gąsienica.
Cele: Poszerzenie wiedzy o otaczającym świecie przyrodniczym. Doskonalenie spostrzegawczości i pamięci wzrokowej. Środki dydaktyczne: książka „Bardzo głodna gąsienica” Erica Carle, tekturowa rolka, kolorowy papier, ilustracje gąsienicy. Dla grupy 3-4 latków. Czas zajęć: 45 min. - Ile pomysłów mieści się w głowie?
Cele: Rozwijanie umiejętności uważnego słuchania. Kształtowanie myślenia twórczego . Środki dydaktyczne: książki „Co robisz z pomysłem”, Co robisz z kłopotem” Kobi Yamada.
Dla grupy 4-5 latków. Czas zajęć: 45 min. - Kamyki Astona.
Cele: Rozwijanie umiejętności uważnego słuchania. Kształtowanie postaw odpowiedzialności, empatii. Środki dydaktyczne: książka „Kamyki Astona” Lotty Geffenbladl.
Dla grupy 4-5 latków. Czas zajęć: 45 min. - Kolorowy potwór.
Cele: Nazwanie i określenie pięciu podstawowych emocji. Wprowadzanie dzieci w świat uniwersalnych wartości. Środki dydaktyczne: książka „Kolorowy Potwór” Anny Llenas.
Dla grupy 4-5 latków. Czas zajęć: 45 min. - Kraina Baśniolandu.
Cele: Popularyzacja baśni i bajek dla dzieci. Zajęcia z elementami pedagogiki zabawy.
Dla grupy 3-4 latków. Czas zajęć: 60 min. - Myślące książki.
Cele: Zapoznanie z książką artystyczną. Rozwijanie wyobraźni poprzez działania twórcze. Środki dydaktyczne: książki Iwony Chmielewskiej: „Kłopot”, „W kieszonce”, „Oczy”.
Dla grupy 4-5 latków. Czas zajęć: 45 min. - Niezwykła przygoda łosia Ernesta.
Cele: Rozwijanie umiejętności logicznego myślenia i cierpliwości. Kształtowanie orientacji w przestrzeni (ilustracja dwuwymiarowa a trójwymiarowa bryła). Środki dydaktyczne: książka „Ernest” Catherin Rayner, pudło tekturowe, nożyczki.
Dla grupy 3-4 latków. Czas zajęć: 45 min. - Paluszkowe robaczki dokazują.
Cele: Utrwalenie schematu ciała (np. prawa ręka, lewa noga). Środki dydaktyczne: książki Herve Tulleta : „Paluszkowa wyprawa”, „Paluszkowa olimpiada”, „Zabawa w oczka”.
Dla grupy 3-4 latków. Czas zajęć: 45 min. - Poznajemy Bibliotekę Pedagogiczną z czarownicą Irenką.
Cele: Kształtowanie umiejętności opowiadania. Środki dydaktyczne: książka „Czarownica Irenka” Agnieszki Żelewskiej, kartka A4, ołówki, flamastry.
Dla grupy 3-4 latków. Czas zajęć: 45 min. - Przygody kolorowego słonia Elmera.
Cele: Rozwijanie umiejętności uważnego słuchania. Ukazanie dzieciom wartości i roli współpracy. Środki dydaktyczne: książki z serii „Elmer” Davida McKee.
Dla grupy 3-5 latków. Czas zajęć: 45 min. - Skąd biorą się kolory.
Cele: Usprawnianie koordynacji wzrokowo-ruchowej i stymulacja wzroku. Kształtowanie umiejętności rozpoznawania barw podstawowych i pochodnych. Środki dydaktyczne: książki Herve Tulleta : „Gra w kolory”, „Kolory”, „Zabawa liniami”, „Ruszaj w drogę”, „Gra cieni”.
Dla grupy 3 latków. Czas zajęć: 45 min. - Zaczarowane kropki.
Cele: Usprawnianie koordynacji wzrokowo-ruchowej i stymulacja wzroku. Środki dydaktyczne: książki Herve Tulleta : „Naciśnij mnie”, „Figle migle”,”Och! Książka pełna dźwięków”.
Dla grupy 3-4 latków. Czas zajęć: 45 min.