Rozdział 1. Postanowienia wstępne
§ 1
- Pedagogiczna Biblioteka Wojewódzka im. Komisji Edukacji Narodowej w Warszawie, zwana dalej Biblioteką, udostępnia zbiory na miejscu w Czytelni oraz poza Bibliotekę w Wypożyczalni.
- Zbiory udostępniane są drogą wypożyczeń indywidualnych i międzybibliotecznych.
- Pedagogiczna Biblioteka Wojewódzka im. Komisji Edukacji Narodowej w Warszawie jest czynna (załącznik nr 1 podaje godziny otwarcia filii Biblioteki):
- w roku szkolnym (wrzesień – czerwiec)
poniedziałek 9.00 – 19.00
wtorek 9.00 – 19.00
środa 14.00 – 19.00
czwartek 9.00 – 19.00
piątek 9.00 – 19.00
sobota 9.00 – 15.00 - w lipcu i sierpniu
poniedziałek 13.00 – 19.00
wtorek 9.00 – 15.00
środa 9.00 – 15.00
czwartek 13.00 – 19.00
piątek 9.00 – 15.00
sobota nieczynna
- w roku szkolnym (wrzesień – czerwiec)
§ 2
- Prawo do korzystania z usług Biblioteki mają osoby, które ukończyły 16 lat.
- Korzystanie z usług Biblioteki jest bezpłatne, z wyjątkiem opłat określonych w załączniku nr 2 do regulaminu.
- Biblioteka może odmówić korzystania z usług osobom nieprzestrzegającym powszechnie przyjętych norm współżycia społecznego.
- Na terenie Biblioteki obowiązuje zakaz spożywania i przebywania pod wpływem napojów alkoholowych oraz środków odurzających.
§ 3
- Użytkownik biblioteki może posiadać tylko jedno konto biblioteczne.
- W celu założenia konta w Bibliotece należy:
- wypełnić i wysłać formularz wstępnej rejestracji czytelnika dostępny w katalogu INTEGRO.
Wysłanie formularza jest jednoznaczne z potwierdzeniem znajomości regulaminu i akceptacją wszystkich jego zapisów; - w terminie 7 dni od daty wysłania formularza zgłosić się do Biblioteki, najpóźniej na 15 minut przed zamknięciem placówki, w celu dopełnienia formalności zapisu;
- okazać dokument tożsamości (dowód osobisty lub paszport), kartę pobytu, legitymację szkolną;
- podpisać deklarację zawierającą dane osobowe oraz zgody na ich przetwarzanie.
- wypełnić i wysłać formularz wstępnej rejestracji czytelnika dostępny w katalogu INTEGRO.
- Warunkiem otrzymywania powiadomień na pocztę elektroniczną jest autoryzacja adresu e-mail podanego przez Użytkownika.
- Biblioteka corocznie aktualizuje dane osobowe Użytkownika
§ 4
- Dokumentem uprawniającym do korzystania z usług Biblioteki jest imienna karta biblioteczna.
- Zagubienie lub zniszczenie karty bibliotecznej, a także zmianę danych osobowych należy niezwłocznie zgłosić w Wypożyczalni.
- Duplikat karty bibliotecznej można otrzymać po złożeniu oświadczenia o jej zagubieniu lub zniszczeniu oraz wniesieniu na konto Biblioteki opłaty, której wysokość określa załącznik nr 2 do regulaminu oraz przedstawieniu dokumentu tożsamości lub legitymacji szkolnej.
- Właściciel konta jest odpowiedzialny za każde użycie karty bibliotecznej (wypożyczenie, terminowy zwrot oraz ewentualne zadłużenia powstałe na koncie). Ponosi również odpowiedzialność za uszkodzenie lub zagubienie udostępnionych materiałów bibliotecznych.
- Biblioteka nie ponosi odpowiedzialności za:
- udostępnienie karty bibliotecznej oraz hasła osobom trzecim;
- udostępnione materiały biblioteczne oraz rzeczy osobiste Użytkownika pozostawione bez opieki.
§ 5
- Informacje o zbiorach Biblioteki można uzyskać poprzez komputerowy katalog Integro.
- Informacji bibliotecznych i bibliograficznych udzielają dyżurni bibliotekarze.
§ 6
Użytkownikowi korzystającemu ze sprzętu komputerowego Biblioteki zabrania się wprowadzania zmian w jego konfiguracji, w tym instalowania gier i innego oprogramowania, łamania zabezpieczeń systemu oraz samowolnego usuwania usterek.
§ 7
- Wszystkie kwestie związane z ochroną danych osobowych Użytkownika zawarte są w klauzuli informacyjnej, stanowiącej załącznik nr 3 do regulaminu.
- Po upływie trzech lat konto nieaktywnego Użytkownika zostaje usunięte z bazy Biblioteki.
- Na pisemny wniosek Użytkownika (załącznik nr 4) jego dane osobowe mogą być usunięte wcześniej, niż określono w ust. 2.
Rozdział 2. Udostępnianie zbiorów oraz świadczenie usług w Czytelni
§ 8
- Osoby korzystające z Czytelni zobowiązane są do:
- pozostawienia wierzchnich okryć, teczek, toreb, siatek itp. w szatni lub miejscu do tego wyznaczonym;
- pozostawienia dyżurnemu bibliotekarzowi karty bibliotecznej, której odbiór następuje po zwróceniu materiałów bibliotecznych i/lub zakończeniu korzystania ze stanowisk komputerowych;
- okazania dyżurnemu bibliotekarzowi wnoszonych materiałów własnych;
- zachowania ciszy i nieprowadzenia rozmów telefonicznych;
- niespożywania posiłków i napojów;
- używania wyznaczonych przez bibliotekarza gniazd sieci elektrycznej w celu korzystania z prze nośnych komputerów osobistych.
- Materiały biblioteczne należy zamawiać przez katalog Integro. Zamówienia wysłane 30 minut przed zamknięciem Biblioteki będą realizowane w dniu następnym.
- Biblioteka zastrzega sobie prawo realizacji zamówienia partiami, jeżeli liczba jednorazowo zamawianych pozycji przekracza 10 woluminów.
- Odtwarzanie materiałów audiowizualnych ze zbiorów Czytelni odbywa się wyłącznie na sprzęcie placówki.
- Zamówione do Czytelni materiały biblioteczne pozostają w dyspozycji Użytkownika przez 3 dni.
W razie potrzeby bibliotekarz może je prolongować, uzgadniając termin z Użytkownikiem.
§ 9
- Korzystanie z komputerów i Internetu dozwolone jest wyłącznie w celach edukacyjnych, dydaktycznych i naukowych.
- Użytkownicy mogą korzystać z Internetu na własnych urządzeniach mobilnych, po uprzednim po braniu u dyżurnego bibliotekarza kodu dostępu do Wi-Fi.
- Komputery, które są własnością Biblioteki udostępniane są:
- na czas nieokreślony w przypadku braku oczekujących Użytkowników;
- na czas określony do jednej godziny, w przypadku gdy na stanowisko oczekuje kolejny Użytkownik.
- Biblioteka zastrzega sobie prawo do ograniczania przepustowości połączenia internetowego oraz do filtrowania, blokowania i monitorowania odwiedzanych witryn.
- Biblioteka nie gwarantuje minimalnej prędkości połączenia internetowego.
- Użytkownikowi zabrania się:
- tworzenia i wyszukiwania materiałów o treści obrażającej uczucia innych, w tym treści porno graficznych i upowszechniających przemoc;
- wszelkich działań powodujących uszkodzenia sprzętu komputerowego należącego do Biblioteki;
- wprowadzania jakichkolwiek zmian w konfiguracji, łamania systemu zabezpieczeń;
- wykorzystywania komputerów Biblioteki do gier komputerowych.
- Biblioteka nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody poniesione przez Użytkownika wynikające z korzystania z sieci Wi-Fi na własnych urządzeniach mobilnych.
- Osoba korzystająca z komputerów i Internetu ponosi pełną odpowiedzialność za działania, których skutkiem jest naruszenie obowiązującego prawa (np. wykonywanie czynności naruszających prawa autorskie twórców lub dystrybutorów oprogramowania i danych, uzyskanie lub próba uzyskania nieuprawnionego dostępu do serwisów w sieci internetowej i sieci Biblioteki, wysyłanie spamu, korzystanie ze stron zawierających pornografię lub sceny drastyczne, propagujące przemoc itp.).
- Użytkownik ponosi odpowiedzialność za uszkodzenia sprzętu komputerowego Biblioteki i oprogramowania powstałe na skutek niewłaściwego obchodzenia się ze sprzętem.
- Dyżurny bibliotekarz monitoruje pracę Użytkownika i może odmówić dostępu do komputera Biblio teki i Internetu jeżeli uzna, że Użytkownik wykonuje czynności niepożądane, nawet jeśli nie są one uwzględnione w regulaminie.
§ 10
Użytkownik ma prawo kopiować materiały biblioteczne, z wyłączeniem:
- zbiorów wydanych przed 1950 r.;
- norm;
- materiałów, których stan techniczny lub format uniemożliwiają wykonanie kopii.
Rozdział 3. Udostępnianie zbiorów w Wypożyczalni
§ 11
- Prawo do wypożyczeń indywidualnych poza Bibliotekę mają:
- osoby zameldowane i/lub zamieszkałe na terenie województwa mazowieckiego;
- osoby zatrudnione na terenie województwa mazowieckiego;
- osoby uczące się i studiujące w szkołach i uczelniach województwa mazowieckiego;
- inne osoby po uzyskaniu zgody kierownika filii/wydziału.
- W celu wypożyczenia materiałów bibliotecznych Biblioteka wymaga podania następujących danych osobowych: nazwisko i imiona, pesel, adres zamieszkania stałego, adres zamieszkania tymczasowego, numer telefonu, adres e-mail; studenci dodatkowo nazwę uczelni a pracownicy pedagogiczni oraz inne osoby zapisane na podstawie ust. 1 pkt 2 – miejsce pracy.
- Jednorazowo można wypożyczyć:
- 15 egzemplarzy materiałów bibliotecznych – nauczyciele, wychowawcy i inni pracownicy pedagogiczni;
- 10 egzemplarzy materiałów bibliotecznych – pozostali użytkownicy.
- Użytkownik nie może wypożyczyć więcej niż jeden egzemplarz danego tytułu (bez względu na wydanie).
- Poza Bibliotekę nie wypożycza się:
- księgozbioru Czytelni;
- zbiorów wydanych przed rokiem 1950;
- czasopism;
- norm
§ 12
- Materiały biblioteczne wypożycza się na 30 dni, z możliwością trzykrotnej prolongaty terminu zwrotu po 30 dni, pod warunkiem, że nie został przekroczony termin zwrotu i wypożyczone egzemplarze nie zostały zarezerwowane przez innego Użytkownika.
- Jeśli termin zwrotu przypada na dzień wolny od pracy, to za ostatni dzień terminu uważa się najbliższy następny dzień powszedni.
- Prolongaty terminu zwrotu można dokonać przez katalog Integro, osobiście lub telefonicznie najpóźniej w dniu terminu zwrotu.
- Czas prolongaty liczony jest od dnia jej dokonania.
§ 13
- Wypożyczalnia prowadzi bezrewersowy system udostępniania zbiorów.
- Wypożyczenia dokonywane są na podstawie elektronicznego zamówienia, złożonego przez Użytkownika za pośrednictwem katalogu Integro.
- Wypożyczenia i zwroty materiałów bibliotecznych rejestrowane są wyłącznie w komputerowym systemie bibliotecznym na podstawie kodu kreskowego książki oraz karty bibliotecznej i stanowią dowód wypożyczenia i zwrotu.
§ 14
- Zamówienia wysłane 30 minut przed zamknięciem Biblioteki realizowane będą w dniu następnym.
- Zamówione materiały biblioteczne należy odebrać najpóźniej trzeciego dnia od daty złożenia zamówienia, wliczając w to dni zamknięcia Biblioteki.
§ 15
- W katalogu Integro Użytkownik może zarezerwować materiały biblioteczne wypożyczone przez innego Czytelnika.
- O dostępności zarezerwowanego egzemplarza Użytkownik powiadamiany jest wyłącznie drogą elektroniczną na podany Bibliotece adres e-mail.
- Zarezerwowane materiały biblioteczne należy zamówić w katalogu Integro najpóźniej trzeciego dnia od otrzymania powiadomienia o ich dostępności.
§ 16
- Użytkownik ma obowiązek kontrolowania stanu konta bibliotecznego oraz terminów zwrotu wypożyczonych materiałów bibliotecznych.
- Niezwrócenie w terminie wypożyczonych materiałów bibliotecznych pociąga następujące sankcje:
- karę pieniężną za każdy rozpoczęty dzień zwłoki, zgodnie z załącznikiem nr 2 do regulaminu;
- zablokowanie konta Użytkownika we wszystkich placówkach Biblioteki do czasu zwrotu wypożyczonych materiałów bibliotecznych i uregulowania zobowiązań.
- Karę pieniężną, o której mowa w ust. 2 pkt. 1, Użytkownik może zapłacić gotówką, BLIKIEM w Bibliotece, lub przelewem na rachunek bankowy Biblioteki (załącznik nr 2). W przypadku wystąpienia nadpłaty jej zwrot jest możliwy na pisemny wniosek Użytkownika, złożony w terminie 30 dni od wpłaty, na wskazany numer konta bankowego. Po upływie ww. terminu nadpłata przechodzi na dochody Biblioteki.
- W wyjątkowych sytuacjach kara za przetrzymywanie materiałów bibliotecznych może być częściowo umorzona lub rozłożona na raty. Decyzję w tej sprawie podejmuje dyrektor na podstawie umotywowanego i udokumentowanego wniosku (załącznik nr 5)
§ 17
- Biblioteka może zawiadomić Użytkownika o przetrzymywaniu wypożyczonych materiałów bibliotecznych stosując wybrane formy:
- upomnienie pisemne, telefoniczne lub za pośrednictwem poczty elektronicznej;
- wezwanie ostateczne – pismo wzywające Użytkownika do zwrotu materiałów bibliotecznych pod rygorem skierowania sprawy na drogę postępowania windykacyjnego i sądowego.
- Powiadomienia wysyłane drogą elektroniczną mają charakter pomocniczy i informacyjny. Niedostarczenie ich do skrzynki elektronicznej Użytkownika nie stanowi podstawy do obniżenia bądź anulowania kary.
- Użytkownik ponosi koszt upomnień oraz dodatkowych opłat pocztowych, których wysokość określa załącznik nr 2 do regulaminu.
- Biblioteka może dochodzić zwrotu bezprawnie przetrzymywanych materiałów bibliotecznych oraz kar naliczonych za niezwrócenie w terminie wypożyczonych materiałów bibliotecznych na drodze postępowania windykacyjnego i sądowego, którego kosztami obciąża się Użytkownika.
§ 18
- Użytkownik zobowiązany jest do poszanowania wypożyczonych lub udostępnionych mu materiałów bibliotecznych.
- Zabrania się niszczenia materiałów bibliotecznych, w tym także podkreślania tekstu i nanoszenia uwag na marginesach.
- Użytkownik i bibliotekarz zobowiązani są zwrócić uwagę na stan materiałów bibliotecznych przed ich wypożyczeniem i przy zwrocie. Adnotacja o zauważonych uszkodzeniach powinna znaleźć się na rewersie wypożyczenia.
- Użytkownik powinien sprawdzić przed wypożyczeniem (na podstawie spisu zawartego w wykazie) kompletność wypożyczanych materiałów dydaktycznych. Podczas zwrotu kompletność materiałów dydaktycznych sprawdza dyżurny bibliotekarz.
§ 19
- W razie zagubienia lub zniszczenia wypożyczonych materiałów bibliotecznych Użytkownik zobowiązany jest do:
- odkupienia tego samego tytułu (to samo lub nowsze wydanie);
- przekazania innej pozycji przydatnej Bibliotece wskazanej przez kierownika filii/wydziału, o wartości porównywalnej z aktualną rynkową wartością zagubionej/zniszczonej pozycji;
- zapłacenia ekwiwalentu pieniężnego w wysokości wskazanej przez kierownika filii/wydziału.
Wysokość ekwiwalentu równa się aktualnej rynkowej wartości zagubionej/zniszczonej pozycji.
Jeśli ustalenie wartości nie jest możliwe wysokość ekwiwalentu wynosi 50 zł.
- Użytkownik nie nabywa prawa własności do zniszczonej pozycji.
§ 20
- Biblioteka przeprowadza planowe reinstalacje systemu bibliotecznego Prolib.
- O terminie reinstalacji Użytkownik jest informowany komunikatem na stronie internetowej Biblioteki.
- W czasie reinstalacji katalog Integro i system Prolib są nieczynne. Biblioteka nie zapisuje Użytkowników, nie wypożycza i nie prolonguje terminu zwrotu wypożyczonych zbiorów.
Rozdział 4 Wrzutnia biblioteczna
§ 21
- Wrzutnia, ustawiona przy budynku Biblioteki w Warszawie (ul. Gocławska 4), umożliwia Użytkownikom zwrot materiałów bibliotecznych wypożyczonych wyłącznie w tej placówce.
- Za pośrednictwem wrzutni zwrot materiałów bibliotecznych możliwy jest przez 24h/7dni.
- Książki należy wkładać do wrzutni pojedynczo, uważnie umieszczając je na półce wrzutni.
- Zwrot materiałów bibliotecznych dokonany za pośrednictwem wrzutni zostanie odnotowany w systemie bibliotecznym następnego dnia roboczego w godz. 8:00-9:00. Okresowe zmiany czasu pracy Biblioteki (np. dodatkowe dni zamknięcia) przekładają się odpowiednio na rejestrację zwrotu w systemie bibliotecznym.
- Zaleca się Użytkownikom, by po dokonaniu zwrotu za pośrednictwem wrzutni sprawdzili stan swojego konta, z zachowaniem terminów wskazanych w pkt 4. Ewentualne reklamacje należy zgłaszać do Wypożyczalni: osobiście, telefonicznie (22-810-26-52) bądź mailowo (wypozyczalnia.goclawska@pbw.waw.pl.) w terminie 3 dni roboczych od dnia zwrotu materiałów bibliotecznych.
- Zwrot materiałów bibliotecznych z wykorzystaniem wrzutni nie zwalnia Użytkownika od opłat za ich nieterminowy zwrot.
- Zakończenie naliczania opłat za przetrzymanie materiałów bibliotecznych następuje w chwili rejestracji zwrotu w systemie bibliotecznym, a nie w momencie włożenia materiałów bibliotecznych do wrzutni.
- W przypadku stwierdzenia przez bibliotekarza nieodnotowanych wcześniej zniszczeń lub zabrudzeń w zwracanych materiałach bibliotecznych Biblioteka może zastosować zapisy § 18 „Regulaminu Udostępniania Zbiorów i Świadczenia Usług w PBW w Warszawie”.
- Stanowisko wrzutni objęte jest monitoringiem.
- Korzystanie z wrzutni jest jednoznaczne z akceptacją powyższych zasad.
Rozdział 5 Płatność BLIKIEM
§ 22
- Biblioteka umożliwia regulowanie naliczonych w bibliotecznym systemie PROLIB opłat za pomocą elektronicznego systemu płatniczego BLIK realizowanego przez firmę PayU S.A.
- Opłaty naliczane przez system biblioteczny zgodnie z obowiązującym Regulaminem Udostępniania Zbiorów i Świadczenia Usług w Pedagogicznej Bibliotece Wojewódzkiej im. KEN w Warszawie są widoczne na elektronicznym koncie czytelnika.
- Przez BLIK mogą być regulowane następujące opłaty: za przekroczenie terminu zwrotu materiałów bibliotecznych, korespondencję, zagubienie lub zniszczenie materiałów bibliotecznych, duplikat karty bibliotecznej. Naliczona do zapłaty kwota nie podlega podziałowi na raty.
- Płatność BLIKIEM jest możliwa dla użytkowników, którzy podali i zweryfikowali adres e-mailowy w bibliotecznym systemie PROLIB.
- Przy płatności BLIKIEM pobierana jest dodatkowa opłata w wysokości 1,7 % od każdej transakcji.
- Po dokonaniu procedur związanych z uregulowaniem opłaty przez BLIK, użytkownik otrzymuje potwierdzenie dokonanej operacji na adres e-mailowy zgłoszony w bibliotecznym systemie PROLIB.
- Reklamacje związane z płatnością BILKIEM, należy zgłaszać na adres e-mail: wypozyczalnia.goclawska@pbw.waw.pl, w ciągu 14 dni od dnia wniesienia opłaty.
- Zgłoszenie reklamacji musi zawierać: nazwisko i imię osoby wnoszącej reklamację, numer karty bibliotecznej, datę płatności, kwotę płatności oraz powód reklamacji. Zgłoszenia bez wymaganych informacji nie będą rozpatrywane.
- W terminie 14 dni od zgłoszenia reklamacji, Biblioteka ma obowiązek jej rozpatrzenia. Jeśli w tym terminie reklamacja nie może zostać rozpatrzona, Biblioteka powiadomi użytkownika o przyczynach opóźnienia i przewidywanym terminie rozpatrzenia. Informacje o zgłoszonej reklamacji będą przekazywane na adres e-mailowy zgłoszony w bibliotecznym systemie PROLIB.
- Skutkiem rozpatrzenia reklamacji może być:
- uznanie reklamacji,
- odmowa uznania reklamacji,
- pozostawienie reklamacji bez rozpatrzenia, co następuje w przypadku niedopełnienia formalności.
- Biblioteka nie odpowiada za problemy techniczne leżące po stronie operatora płatności online.
Rozdział 6. Wypożyczenia międzybiblioteczne
§ 23
- Na życzenie Użytkownika Biblioteka może sprowadzić z innych bibliotek materiały, których nie posiada w swoich zbiorach.
- Sprowadzone materiały biblioteczne udostępniane są wyłącznie w Czytelni.
- Wypożyczenie międzybiblioteczne materiałów z bibliotek spoza granic Polski jest odpłatne (koszty przesyłki).
§ 24
- Całkowitą odpowiedzialność za materiały biblioteczne wypożyczone z Biblioteki drogą wypożyczeń międzybibliotecznych ponosi instytucja zamawiająca.
- W celu założenia konta instytucja zamawiająca ma obowiązek złożenia podpisanej deklaracji potwierdzającej fakt znajomości regulaminu.
- Instytucja zamawiająca ma obowiązek corocznego aktualizowania deklaracji.
§ 25
- Wypożyczanie międzybiblioteczne nie obejmuje:
- czasopism;
- książek znajdujących się w księgozbiorach czytelni;
- książek wydanych przed 1950 rokiem.
- Zamówienia na materiały biblioteczne można składać przez:
- pocztę elektroniczną (z adresu podanego na deklaracji);
- rewers.
- Instytucja zamawiająca może jednorazowo wypożyczyć 10 egzemplarzy materiałów bibliotecznych.
§ 26
- Instytucja zamawiająca obowiązana jest zwrócić wypożyczone materiały biblioteczne w terminie 30 dni od daty ich wypożyczenia, osobiście lub pocztą – przesyłką wartościową lub poleconą.
- Prolongaty, przetrzymanie, zagubienie lub zniszczenie wypożyczonych materiałów bibliotecznych regulują zapisy § 12,16-17 i 19 regulaminu.
Rozdział 7. Postanowienia końcowe
§ 27
- Użytkownik niestosujący się do postanowień regulaminu może być pozbawiony prawa do korzystania ze zbiorów i usług Biblioteki. Decyzję w tej sprawie podejmuje kierownik filii/wydziału.
- Użytkownik może zgłaszać skargi i wnioski w dostępnej w Wypożyczalni Książce Skarg i Wniosków, pocztą elektroniczną na adres e-mail: sekretariat@pbw.waw.pl lub osobiście w wyznaczonym dniu dyżuru w siedzibie głównej Biblioteki przy ulicy Gocławskiej 4 w Warszawie.
- Sprawy nieuregulowane postanowieniami regulaminu rozstrzyga dyrektor Biblioteki.
- Regulamin wchodzi w życie z dniem 01.02.2023 r.
Załącznik 1. Godziny otwarcia placówek
Godziny otwarcia placówek Pedagogicznej Biblioteki Wojewódzkiej im. Komisji Edukacji Narodowej w Warszawie
Placówka | wrzesień – czerwiec | lipiec – sierpień |
---|---|---|
PBW im. KEN w Warszawie | pon., wt., czw., piąt. 9.00 – 19.00 środa 14.00 – 19.00 sobota 9.00-15.00 | wt., śr., piąt. 9.00 – 15.00 pon., czw. 13.00 – 19.00 sobota – nieczynna |
Filia w Błoniu | pon., wt., czw., piąt. 9.00 – 18.00 sob. 9.00 – 15. 00 środa – nieczynna | pon. 12.00 – 18.00 wt. – piąt. 9.00 – 15.00 sobota – nieczynna |
Filia w GrodziskuMazowieckim | pon., wt., czw., piąt. 9.00 – 18.00 sobota 9.00 – 15.00 środa – nieczynna | pon. 12.00 – 18.00 wt. – piąt. 9.00 – 15.00 sobota – nieczynna |
Filia w Nowym Dworze Mazowieckim | pon., wt., czw., piąt. 9.00 – 18.00 sob. 9.00 – 15. 00 środa – nieczynna | pon. 12.00 – 18.00 wt. – piąt. 9.00 – 15.00 sobota – nieczynna |
Filiaw Sochaczewie | pon., wt., czw., piąt. 8.00 – 18.00 sobota 9.00 – 15.00 środa – nieczynna | pon. 12.00 – 18.00 wt. – piąt. 9.00 – 15.00 sobota – nieczynna |
Filia w Żyrardowie | pon., wt., czw., piąt. 9.00 – 18.00 sob. 9.00 – 15.00 środa – nieczynna | pon., wt., śr., piąt. 9.00 – 15.00 czw. 12.00 – 18.00 sobota – nieczynna |
Warszawa, 1 lutego 2023 r.
Załącznik 2. Rodzaj oraz wysokość opłat pobieranych przez Bibliotekę
Rodzaj oraz wysokość opłat pobieranych przez Pedagogiczną Bibliotekę Wojewódzką im. Komisji Edukacji Narodowej w Warszawie
Lp. | Opłata za: | Wysokość opłaty |
---|---|---|
1 | przekroczenie terminu zwrotu wypożyczonych materiałów bibliotecznych | 0,30 zł za każdy dzień przetrzymania jednego egzemplarza |
2 | upomnienie | 4,00 zł |
3 | upomnienie – wezwanie ostateczne, wezwanie ostateczne do zapłaty | 7,00 zł |
4 | egzemplarz zagubionej lub zniszczonej publikacji | każdorazowo określa Biblioteka |
5 | duplikat karty bibliotecznej | 5 zł (przyjmowana tylko jako wpłata na konto bankowe biblioteki) |
6 | dodatkowe opłaty pocztowe | zgodnie z cennikiem Poczty Polskiej |
nr rachunku bankowego Biblioteki – PKO Bank Polski SA 44 1020 1026 0000 1902 0232 8474
Warszawa, 1 lutego 2023 r.
Załącznik 3. RODO
- Administratorem Pani/Pana danych osobowych, pozyskiwanych na potrzeby świadczenia usług przez Bibliotekę, jest Pedagogiczna Biblioteka Wojewódzka im. Komisji Edukacji Narodowej w Warszawie z siedzibą w Warszawie, ul. Gocławska 4, 03-810 Warszawa.
- Z Biblioteką można się skontaktować:
telefonicznie pod numerem: 22 810 46 64,
pod adresem e-mail: sekretariat@pbw.waw.pl,
pisemnie, przesyłając korespondencję na wyżej wskazany adres,
w siedzibie Biblioteki. - We wszystkich sprawach związanych z przetwarzaniem Pani/Pana danych osobowych należy kontaktować się z Inspektorem Ochrony Danych Osobowych, e-mail: iod@ckziu.waw.pl lub pisemnie na adres wskazany powyżej.
- Pani/Pana dane osobowe będą przetwarzane w celu świadczenia usług przez Bibliotekę na podstawie Ustawy z dnia 27 czerwca 1997 r. o bibliotekach (Dz.U. 2019 poz. 1479) oraz Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych).
- Pani/Pana dane osobowe mogą być udostępnione firmie windykacyjnej w celu egzekwowania zadłużeń czytelniczych, tylko jeżeli ma to zastosowanie.
- Dane będą przechowywane przez okres trzech lat od ostatniego skorzystania z usług Biblioteki (§ 7 ust. 2 regulaminu) lub przez okres niezbędny do realizacji prawnie uzasadnionego naszego celu.
- Ma Pani/Pan prawo dostępu do treści swoich danych osobowych, ich sprostowania (poprawiania, uzupełniania), usunięcia (§ 7 ust. 2 regulaminu) lub ograniczenia przetwarzania.
- Ma Pani/Pan prawo do przenoszenia danych i uzyskania kopii swoich danych.
- Ma Pani/Pan prawo wniesienia w dowolnym momencie sprzeciwu wobec dalszego przetwarzania danych osobowych przez Bibliotekę, związanego z egzekwowaniem zadłużenia wobec Biblioteki. Przyczyną tego sprzeciwu musi być Pani/Pana szczególna sytuacja.
- Ma Pani/Pan również prawo do wniesienia skargi do organu nadzorczego zajmującego się ochroną danych osobowych Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych (PUODO) w przypadku uznania, że przetwarzanie Pani/Pana danych osobowych narusza przepisy RODO.
- Podanie przez Panią/Pana danych osobowych jest dobrowolne, lecz niezbędne do korzystania z usług Biblioteki.
Załącznik 4. Wniosek Użytkownika o usunięcie danych osobowych
Załącznik do pobrania (doc, 45 kb)
………………………………………………….
(miejscowość, data)
…………………………………………………………
(imię i nazwisko Użytkownika)
…………………………………………………………
(numer karty bibliotecznej)
W związku z zaprzestaniem korzystania z Pedagogicznej Biblioteki Wojewódzkiej im. Komisji Edukacji Narodowej w Warszawie proszę o usunięcie moich danych osobowych.
…………………..………………………………….
(czytelny podpis Użytkownika)
Załącznik 5. Wniosek w sprawie udzielenia ulgi w stosunku do należności pieniężnych mających charakter cywilnoprawny, przypadających Pedagogicznej Bibliotece Wojewódzkiej im. Komisji Edukacji Narodowej w Warszawie
Załącznik do pobrania (doc, 50 kb)
…………………………………………………………………
(imię i nazwisko Czytelnika)
…………………………………………………………………
(nr karty bibliotecznej)
………………………………………………………………
(adres zamieszkania)
………………………………………………………………
(adres zameldowania)
…………………………………………………………………
(NIP/PESEL*)
…………………………………………………………………
(nr telefonu/adres email*)
Zwracam się z wnioskiem o częściowe umorzenie / umorzenie w całości / rozłożenie na raty / odroczenie terminu płatności* należności pieniężnych przypadających Pedagogicznej Bibliotece Wojewódzkiej im. Komisji Edukacji Na-rodowej w Warszawie, powstałych w wyniku przetrzymywania zbiorów bibliotecznych.
Sprecyzowanie i uzasadnienie wniosku:
Wyrażam zgodę/nie wyrażam zgody* na przesyłanie pocztą elektroniczną korespondencji dotyczącej wniosku.
………………………………………………….
(podpis Czytelnika)
Dokumenty potwierdzające zasadność udzielenia ulgi, zgodnie z § 4 ust. 3 cytowanej poniżej Uchwały (wniosek bez załączonych dokumentów nie będzie rozpatrywany):
1.
2.
3.
4.
* niepotrzebne skreślić
Podstawa prawna:
Uchwała nr 162/22 z późn. zm. Sejmiku Województwa Mazowieckiego z dnia 22 listopada 2022 r. w sprawie określenia szczegółowych zasad, sposobu i trybu udzielania ulg w stosunku do przypadających Województwu Mazowieckiemu lub wojewódzkim samorządowym jednostkom organizacyjnym należności pieniężnych mających charakter cywilnoprawny, warunków dopuszczalności pomocy publicznej w przypadkach, w których ulga stanowić będzie pomoc publiczną oraz wskazania organów
i osób uprawnionych do udzielania tych ulg
(www.mazovia.pl).
§ 4.
1. W przypadkach uzasadnionych ważnym interesem dłużnika lub interesem publicznym organ uprawniony, na wniosek dłużnika w sprawie ulgi, z zastrzeżeniem § 5-7, może udzielić ulgi, tj.:
1) odroczyć termin spłaty całości lub części należności,
2) rozłożyć płatność całości lub części należności na raty,
3) umorzyć należności w całości lub w części
– stosownie do wniosku dłużnika i zgodnie z zasadami określonymi w § 9-12.
2. Wniosek dłużnika w sprawie ulgi zawiera:
1) podstawowe dane wnioskodawcy:
a) w przypadku osób fizycznych nieprowadzących działalności gospodarczej lub działalności
w zakresie podstawowej produkcji rolnej w rozumieniu załącznika I do Traktatu
o funkcjonowaniu Unii Europejskiej lub działalności w sektorze rybołówstwa i akwakultury
w rozumieniu rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) nr 1379/2013 z dnia
11 grudnia 2013 r. w sprawie wspólnej organizacji rynków produktów rybołówstwa
i akwakultury, zmieniającego rozporządzenia Rady (WE) nr 1184/2006 i (WE) nr 1224/2009 oraz uchylającego rozporządzenie Rady (WE) nr 104/2000 (Dz. Urz. UE L 354 z 28.12.2013, str. 1, z późn. zm.1) ): imię, nazwisko, PESEL oraz adres zamieszkania,
b) w przypadku osób fizycznych prowadzących działalność gospodarczą lub działalność
w zakresie podstawowej produkcji rolnej lub działalność w sektorze rybołówstwa i akwakultury: nazwę (firmę), NIP, REGON oraz adres siedziby,
c) w przypadku pozostałych dłużników, w tym prowadzących działalność gospodarczą lub działalność w zakresie podstawowej produkcji rolnej lub działalność w sektorze rybołówstwa
i akwakultury: nazwę (firmę), NIP, REGON, KRS oraz adres siedziby;
2) sprecyzowanie żądania, w tym określenie rodzaju pomocy de minimis, o którą występuje dłużnik,
w przypadkach gdy ulga będzie stanowić pomoc de minimis albo pomoc de minimis w rolnictwie lub rybołówstwie;
3) określenie terminu spłaty (w przypadku odroczenia terminu spłaty);
4) określenie ilości rat oraz terminu ich spłaty (w przypadku rozłożenia płatności na raty);
5) uzasadnienie żądania;
6) w przypadku dłużników prowadzących działalność gospodarczą lub działalność w zakresie podstawowej produkcji rolnej lub działalność w sektorze rybołówstwa i akwakultury, w przypadkach gdy ulga będzie stanowić pomoc de minimis albo pomoc de minimis w rolnictwie lub rybołówstwie, informacje i formularze, o których mowa w § 6 i 7.
3. Do wniosku dołącza się dokumenty potwierdzające zasadność udzielenia wnioskowanej ulgi,
w szczególności w przypadku:
1) osób fizycznych nieprowadzących działalności gospodarczej lub działalności w zakresie podstawowej produkcji rolnej lub działalności w sektorze rybołówstwa i akwakultury, w zależności od uzasadnienia wniosku: kopię deklaracji podatkowej za rok poprzedzający wniosek (w przypadku wniosku złożonego w okresie od 1 stycznia do 30 kwietnia danego roku kalendarzowego, deklaracja powinna obejmować dochód osiągnięty w roku kalendarzowym poprzedzającym rok poprzedzający wniosek), dokumenty potwierdzające wysokość wynagrodzenia, nagród, honorariów, odcinki emerytury lub renty za
3 miesiące poprzedzające wniosek, dokumenty potwierdzające pobieranie zasiłków z tytułu pomocy społecznej lub bezrobocia lub innych należności i otrzymywanych świadczeń, pisemne oświadczenie
o istniejących zobowiązaniach finansowych (kredyty, pożyczki itp.), zaświadczenie o dochodach wszystkich osób prowadzących wspólne gospodarstwo domowe a także wszelkie dowody, które według dłużnika uzasadniają udzielenie ulgi (np. zaświadczenia lekarskie);
2) pozostałych dłużników, w zależności od uzasadnienia: dokumenty potwierdzające pogarszający się stan finansowy dłużnika na przestrzeni ubiegłych 2 lat oraz w roku bieżącym, informacje na temat wyniku finansowego uzyskanego w okresie bieżącego roku do końca miesiąca poprzedzającego złożenie wniosku, planu przychodów i kosztów na dany rok obrotowy, wykazu nieuregulowanych należności publicznoprawnych i cywilnoprawnych na dzień złożenia wniosku, oświadczenia kredytowe, informacja o ilości zatrudnianych osób, zaświadczenie o wykreśleniu z właściwego rejestru, pozostałych informacji, o których mowa w § 6 ust. 2 pkt 3 lub § 7 ust. 2 pkt 3 oraz wszelkich innych dowodów, które według dłużnika uzasadniają udzielenie ulgi.
4. W przypadkach budzących wątpliwości organ uprawniony wzywa dłużnika do złożenia dodatkowych dokumentów potwierdzających informacje zawarte we wniosku w sprawie ulgi w wyznaczonym terminie, nie krótszym niż 14 dni. W przypadku gdy dłużnik nie uzupełni wymaganych przez organ uprawniony dokumentów w terminie wskazanym w wezwaniu, wniosek w sprawie ulgi pozostawia się bez rozpatrzenia.