Biblioteka Pedagogiczna na Targach Książki i Mediów VIVELO 2024!

Zapraszamy serdecznie na Targi Książki i Mediów VIVELO 2024 na PGE Narodowym. W ramach strefy #EDUKACJA będą gościć również pracownicy biblioteki, którzy poprowadzą zajęcia i prezentacje.

Szczegółowe informacje dotyczące rejestracji oraz harmonogramu wydarzeń znajdziecie na stronie internetowej Targów Książki i Mediów. Zachęcamy do zapoznania się z programem strefy #EDUKACJA i dołączenia do nas na targach.

16.05.2024 r. (czwartek)

11:45 – 12:45 JAK KSIĄŻKI MOGĄ WZMACNIAĆ POCZUCIE NASZEJ WARTOŚCI?

Prowadząca: Iwona Szagała

SALA BIBLIOTEKARZE

Propozycje wykorzystania tekstów literackich (dla najmłodszych, uczniów szkoły podstawowej i młodzieży) do zajęć biblioterapeutycznych o poczuciu własnej wartości. Próba kształtowania postawy samoakceptacji i skupienia się na własnym potencjale przy pomocy lektur.

Omawiane będą m.in. utwory: „Wiosenna bajka” M. Strzałkowskiej, „Czarne łzy” W. Szymborskiej, „Pięciu nieudanych” B. Alemagny, „Pasztety do boju” C. Beauvais.

Obowiązują zapisy. Liczba miejsc ograniczona – 60

13:00 – 14:00 MAPA MOJEGO SERCA

Prowadząca: Barbara Szczepaniak

SALA 1

Warsztaty z wykorzystaniem teatrzyku kamishibai oraz gotowych kart narracyjnych wydawnictwa Tibum – „Czułość” Antoine Guilloppé oraz książki z Wydawnictwa Mamania – „Czy mogę się przytulić?” Eoin McLaughlin i Polly Dunbar.

To prosta opowieść o sile uścisków, kontaktu fizycznego, dodawania sobie otuchy, o tym, że dzięki nim po prostu łatwiej i bezpieczniej jest żyć. O dorastaniu, o sile i wartości bliskich więzi między rodzicami i dziećmi.

Organizator warsztatów – Pedagogiczna Biblioteka Wojewódzka im. KEN w Warszawie

WARSZTATY dla uczniów szkół podstawowych – klasy I – III

Obowiązują zapisy. Liczba miejsc ograniczona – 35

13:00 – 14:00 JAK MÓWIĆ O KLIMACIE, ŻEBY UCZNIOWIE NAS SŁUCHALI?

Prowadzące: Agnieszka Zdrojewska, Dorota Walasek – Woźniak

SALA BIBLIOTEKARZE

Spotkanie, na którym zostaną zaprezentowane książki, pomoce dydaktyczne, programy edukacyjne i metody prowadzenia zajęć na temat edukacji ekologicznej na różnych etapach nauczania. Uczestnicy szkolenia poznają: propozycje literatury, którą można zakupić w ramach Narodowego Programu

Rozwoju Czytelnictwa 2.0, różnorodne akcje o tematyce ekologicznej, w których mogą wziąć udział szkoły i przedszkola; gotowe materiały i scenariusze do przeprowadzenia zajęć na temat ochrony środowiska.

Obowiązują zapisy. Liczba miejsc ograniczona – 60

14:15 – 15:15 MATEMATYCZNY POKÓJ ZAGADEK

Prowadząca: Agata Kyzioł-Cieślak

SALA 2

Zapraszamy do uczestnictwa w matematycznym pokoju zagadek Biblioteki Pirackich Tropów na poszukiwanie matematycznego skarbu i związanych z nim zagadek.

Organizator – Pedagogiczna Biblioteka Wojewódzka im. KEN w Warszawie

WARSZTATY dla uczniów szkół podstawowych – klasy I – IV

Obowiązują zapisy. Liczba miejsc ograniczona – 35

Zajęcia dostosowane są również dla uczniów z Ukrainy z opiekunem znającym język ukraiński (dysponujemy materiałami w języku ukraińskim).

17.05.2024 r. (piątek)

11:45 – 12:45 MOJA PRACA KOCHA MNIE BEZ WZAJEMNOŚCI

Prowadząca: Agata Kyzioł – Cieślak

SALA BIBLIOTEKARZE

Warsztaty będą skupiać się wokół tematu wypalenia zawodowego.

Mają na celu pokazanie problemu i tego, jak sobie z nim radzić, a także jak zapobiegać jego powstawaniu w oparciu o wybrany tekst literacki. Zaprezentowana forma biblioterapeutyczna będzie jednocześnie wzorcem do wykorzystania przez uczestników we własnym środowisku zawodowym.

Obowiązują zapisy. Liczba miejsc ograniczona – 60

13:00 – 14:00 MINDFULLNES: Po prostu bądź

Prowadząca: Elżbieta Woźnicka

SALA BIBLIOTEKARZE

Celem warsztatów jest przybliżenie nauczycielom i bibliotekarzom tematyki mindfulness oraz literatury z tego zakresu.

Przybliżenie badań, które potwierdzają, że nasze umysły błądzą przez 46,9 % czasu poświęconego na jakąś aktywność. Uważność zatrzymuje nas w tym pędzie, pozwala znaleźć grunt pod nogami, oparcie w sobie, a także docenić życie.

W trakcie zajęć uczestnicy poznają podstawy i korzyści praktykowania uważności.

Dowiedzą się jakimi cechami wyróżniają się uważni nauczyciele oraz jak możemy stosować uważność w codziennym życiu.

Obowiązują zapisy. Liczba miejsc ograniczona 60

Polityka cookies i prywatności

Strona internetowa używa plików cookies (tzw. ciasteczka) w celu niezbędnym do prawidłowego działania serwisu, dostosowania strony do indywidualnych preferencji użytkownika oraz statystyk. Wyłączenie zapisywania plików cookies jest możliwe w ustawieniach każdej przeglądarki internetowej, dzięki czemu nie będą zbierane żadne informacje. Jeżeli nie wyrażasz zgody na zapisywanie informacji w plikach cookies należy opuścić stronę.

Zaznacz cookies, które akceptujesz:
Powrót