
Anonimo [Pomoce dydaktyczne]. Gra edukacyjna dla grupy, [autor gry: Trefl SA, Podręcznikarnia Wydawnictwo Edukacyjne; zespół: Martyna Jelonek, Magdalena Talar, Agnieszka Sutkowska, Monika Rutowska-Leśniewska ; ilustracje: Michał Ambrzykowski, Monika Duc, Agnieszka Matz, Kamila Mrożek-Zielińska, Iwona Murawska, Adam Strzelecki]. Gdynia, Trefl Edukacja, Podręcznikarnia Wydawnictwo Edukacyjne, copyright 2022.
Dzięki grze, dzieci uczą się uczciwości, prawdomówności, przestrzegania obowiązujących reguł oraz właściwego reagowania na odnoszenie sukcesów i znoszenie porażek, utrwalają wiadomości dotyczące baśni, bajek, legend, określają i rozpoznają osoby, zwierzęta, warzywa i owoce po ich charakterystycznych cechach wyglądu zewnętrznego, rozwijają wyobraźnię, mowę, logiczne myślenie, zdolności do wysiłku intelektualnego w sytuacjach pełnych napięć. Każde dziecko zakłada na głowę opaskę, umieszcza w niej wylosowaną kartę i zadaje pytania naprowadzające, aby odgadnąć, kim lub czym jest (postacią z bajki lub legendy, zwierzęciem, warzywem, owocem). Zawartość pudełka: 26 opasek na głowę (6 niebieskich, 6 czerwonych, 7 zielonych, 7 żółtych), 26 uchwytów, 392 karty z ilustracjami w 11 kategoriach tematycznych (Dom, Jedzenie, Miejsca i budynki, Ubrania, Pojazdy, Sport, Zabawki, Instrumenty, Zawody, Postacie z bajek, Zwierzęta), przewodnik ze scenariuszami. Wiek 3+. Liczba graczy 2-26. Czas rozgrywki 10-25 min.