22.11.2024 Uważność w edukacji
- Uważność w budowaniu odporności psychicznej – Katarzyna Kowalska-Bębas (PDF, 4,5 MB)
- Narzędzia w relaksacji i wizualizacji w pracy z dziećmi – Martyna Broda (PDF, 3,1 MB)
- Kreatologia na lekcjach – Barbara Szczepaniak (PDF, 3,6 MB)
06.11.2024 Czy aplikacje budują relacje? Dobre strony internetu w edukacji
- Sztuczna inteligencja szanse czy zagrożenia dla edukacji? – Ewa Kirsz (PDF, 2,2 MB)
- Technologiczne inspiracje dla nauczyciela bibliotekarza – Agnieszka Halicka (PDF, 30 MB)
- Bibliotekarz XXI w. – Broker informacji w świecie dezinformacji – Tatiana Jastrzębska (PDF, 18 MB)
- Książka przewodnikiem po cyfrowym świecie. Jak nauczyć dzieci i młodzież bezpiecznego poruszania się w erze technologii – Agnieszka Zdrojewska (PDF, 8,3 MB)
- Czy aplikacje budują relacje? Dobre strony internetu w edukacji – zestawienie bibliograficzne w wyborze (docx, 30 KB)
18.10.2023 “Czyń dobro! Tylko jak? Kształtujemy wartości i uczymy miłości”
- Czyń Dobro, jak dobry Maharadża – Monika Kowaleczko-Szumowska (PDF, 2,8 MB)
- Nowy uczeń w nowej szkole – Jarosław Kordziński (PDF, 2,9 MB)
- Czyń dobro – zestawienie bibliograficzne (PDF, 146 kB)
- O smutnym chłopcu Hansie Christianie Andersenie – Joanna Piekarska (pptx, 22 MB)
06.03.2023 Uczę się, czuję, filozofuję – do czego potrzebna jest filozofia w szkole
- Heracles, Jesus Christ and Lord Vader at the Crossroads – Jarosław Marek Spychała (PDF, 16,5 MB)
- Woreczki czy książeczki? – Jarosław Marek Spychała (PDF, 9,6 MB)
- Między filozofią i techniką – O potrzebie dyskusji nad zagadnieniem sztucznej inteligencji – Paweł Stacewicz (PDF, 586 KB)
- Filozofuję, myślę krytycznie, działam refleksyjnie – Justyna Wołoszyk Brzezińska (PDF, 1,5 MB)
- Ciekawość prowadzi do myślenia – Krystian Karcz (PDF, 7,4 MB)
- Uczę się, czuję, filozofuję – do czego potrzebna jest filozofia w szkole? – zestawienie bibliograficzne (PDF, 187 KB)
05.10.2022 r. Praca z uczniem z doświadczeniem traumy w klasie zróżnicowanej językowo
- Trauma z perspektywy nauczycieli – co może, a czego nie powinna szkoła – Tomasz Bilicki, psychoterapeuta, interwent kryzysowy (PDF, 3 MB)
- Wspieranie dzieci i młodzieży – migrantów i uchodźców. Perspektywa nauczyciela języka polskiego jako obcego – dr Piotr Kajak, Uniwersytet Warszawski, Wydział Polonistyki, Centrum Języka Polskiego i Kultury Polskiej dla Cudzoziemców POLONICUM (PDF, 3 MB)
- Intensywny trening językowy dla uczniów z doświadczeniem migracji z Ukrainy – dr Beata Jędryka, Uniwersytet Warszawski, Instytut Polonistyki Stosowanej, Zakład Komunikacji Językowej i Glottodydaktyki (PDF, 3 MB)
- Czy język polski jest barierą? Język polski jako obcy w edukacji dzieci, młodzieży i dorosłych – zestawienie bibliograficzne (PDF, 285 KB)
- Uczeń z doświadczeniem traumy w systemie oświaty – zestawienie bibliograficzne (PDF, 178 KB)
17.03.2021 r. – Normalna edukacja w dziwnych czasach. Jak zachować zdrowie psychiczne w szkole? konferencja metodyczna online
- Bo dobrze widzi się tylko sercem, czyli o budowaniu relacji w czasach edukacji zdalnej – Przemek Staroń (YouTube)
- Kryzys psychiczny… w dobie izolacji. Literatura w promocji zdrowia i profilaktyce uzależneń – dr Wanda Matras-Mastalerz (PDF, 1,2 MB)
- Książka lekarstwem czy szczepionką? Książki wydawnictw Mamania i Relacja wspierajace rodziców i nauczycieli – Aleksandra Ruszkowska (PDF, 39 MB)
- O rodzicach, co siedzą na rusztowaniu i drżą. Jakie relacje da się zbudować, gdy szkoła wchodzi do domu? – Aleksander Pawlicki (YouTube)
- Po co nam relacje w szkole? – Wiesława Mitulska (PDF, 4,5 MB)
- Kryzys psychiczny i skłonność do uzależnień młodzieży w dobie izolacji – zestawienie bibliograficzne (PDF, 163 KB)